فائزون|۱۲ آبان ۱۳۶۵

کدخبر : 15457 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲|۰۸:۰۹

تاریخ شمسی

12 آبان 1365

تاریخ قمری

29 صفر 1407

تاریخ میلادی

3 نوامبر 1986
 
خلاصه روز: 

- انتشار خبر دیدار محرمانه یک هیئت امریکایی به سرپرستی مک‌فارلین از ایران در هفته‌نامه الشراع. محافل نزدیک به مهدی هاشمی گزارشی مخلوط از واقعیات و اکاذیب را در اختیار الشراع قرار داده‌اند.

- آقای هاشمی در دیدار با فرماندهان لشکر27 ضمن تحلیل وضعیت کنونی جنگ و اشاره به کاهش حمایت حامیان صدام از او و آسیب‌پذیری عراق از داخل، خواستار استمرار عملیات آتی تا یکسره شدن کار دشمن در سال جاری شد.

- اقدامات عراق در منطقه عمومی خرمشهر به منظور جلوگیری از هجوم غافل‌گیرانه خودی. تجمع زرهی و احتمال تک دشمن از منطقه عین‌خوش.

- رژیم عراق با ارائه آماری از آموزش نظامی عمومی، توان بسیج نیرو در عراق را ده برابر ایران اعلام کرد.

- نیروی دریایی ارتش 13 کشتی خارجی را در خلیج‌فارس بازرسی کرد.

- در پی آزادی جاکوبسن گروگان امریکایی در لبنان، رسانه‌های غربی تفسیرهای مختلفی را در این باره منتشر کردند، از جمله: ارتباط این امر با مذاکرات محرمانه ایران و امریکا، نقش ایران و سوریه و نقش تری‌ویت در آزادی جاکوبسن، سرنوشت گروگان‌های فرانسوی و … اظهارات وزیر کشور فرانسه در مورد گروگان‌های فرانسوی.

- کنفرانس بین‌المللی صلیب‌سرخ در ژنو برگزار شد. چگونگی رفتار با اسیران جنگی از جمله دستور کار این کنفرانس بود. سخنان نمایندگان ایران و عراق در این اجلاس. با تلاش ایران حمله به مناطق مسکونی و کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم گردید و پیشنهادهای عراق در متن قطع‌نامه لحاظ نشد.

- پایان اجلاس سران کشورهای شورای همکاری و توافق در مورد هماهنگی‌های نظامی و …

- فرستاده امیر کویت برای دعوت رئیس‌جمهور به اجلاس سران کنفرانس اسلامی وارد تهران شد.

 

 

 

 

 

 

- در پی اظهارات ارتشبد فراری(یگانه) درباره سازمان‌دهی مخالفین ایران در ترکیه، مقامات ترکیه گفتند با کسانی که خلاف قوانین ترکیه فعالیت کنند، مقابله خواهند کرد.

- عبدالسلام جلود ضمن حمایت از سوریه، پیروزی‌های به دست آمده در لبنان را مدیون پیوند لیبی، الجزایر، سوریه و انقلاب اسلامی ایران دانست.

- نهمین کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی، بازرگانی، علمی و فنی عراق و فرانسه در بغداد آغاز شد.

- وزیر بازرگانی برزیل برای فروش سلاح به بغداد سفر کرده‌است.

- ادعای واشنگتن‌تایمز درباره قرارداد فروش سلاح‌های امریکایی غنیمتی در ویتنام به ایران.

- سخنان جلود و سرمقاله واشنگتن‌پست درباره تلاش عربستان برای افزایش قیمت نفت و نارضایتی امریکا از برکناری یمانی و نقش ایران در این زمینه.

- گزارش میدل‌ایست درباره میزان و چگونگی صادرات و تولید فرآورده‌های نفتی ایران. آغاز عملیات مجدد بارگیری از پالایشگاه باختران.

ارسال نظر






captcha
ارسال