فائزون|۱۲ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 15456 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲|۰۸:۰۷

تاریخ شمسی

12 آبان 1366

تاریخ قمری

10 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

3 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- بررسی اوضاع منطقه تحت فرماندهی منطقه یکم دریایی سپاه‌پاسداران و اقدامات امریکا در خلیج‌فارس در جلسه‌ای با حضور فرمانده کل سپاه و فرماندهان نیروی دریایی سپاه.

- ادامه تلاش‌های قرارگاه رعد (تحت امر قرارگاه رمضان) برای اجرای عملیات در منطقه سد دوکان با همکاری اتحادیه میهنی کردستان عراق و مشکلاتی که موجب تردید در اجرای این عملیات در زمان مقرر گردیده است و تأکید فرمانده قرارگاه رعد بر اجرای آن بدون تأخیر.

- ادامه فعالیت‌های پدافندی و شناسایی هوایی عراق در منطقه شرق بصره. تقویت ارتش عراق در منطقه شرق العماره.

- مصوبه شورای عالی پشتیبانی جنگ درباره اعلام هفته آمادگی برای تحرک بخشیدن به جبهه‌های جنگ و رویارویی با امریکا. مصوبه‌ی شورای عالی دفاع درباره‌ی طرح اعزام دانشجویان به جبهه‌ها حداقل به مدت 6 ماه، اولویت گزینش رزمندگان در کنکور سراسری و اعزام 20 درصد کارمندان دولت به جبهه‌ها.

- اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با فرماندهان مناطق و نواحی سپاه‌پاسداران درباره سیاست‌ها و اهداف امریکا در منطقه و شیوه جدید دفع‌الوقت و آرام کردن تدریجی خلیج‌فارس.

- ورود سه کشتی مین‌روب و یک کشتی باری امریکایی به خلیج‌فارس. ورود کشتی حامل مواد منفجره به بندر شویخ کویت در حمایت ناوگان امریکا برای تأمین نیازهای عراق.

- دستگیری خلبان عراقی که هواپیمایش یک هفته قبل در جزیره لاوان هدف پدافند هوایی ایران قرار گرفت.

- مخالفت نمایندگان حزب سبزها در پارلمان آلمان غربی با صدور ژنراتور بخار برای مرکز هسته‌ای بوشهر. مذاکرات معاون وزیرخارجه امریکا با مقامات چین درباره جلوگیری از فروش موشک‌های کرم ابریشم چینی به ایران. سخنگوی وزارت خارجه چین ادعای فروش موشک‌های کرم ابریشم به ایران را بی اساس خواند.

- درخواست امریکا از شورای امنیت برای تصویب قطعنامه اعمال مجازات به منظور پایان دادن به جنگ ایران و عراق. موافقت ایران و عراق برای اعزام نماینده به سازمان ملل و آغاز دور جدید مذاکرات با دبیرکل.

- گفت‌ و گوی شهرام چوبین با رادیو بی.بی.سی درباره موقعیت ایران در جنگ با عراق و مواضع آن در برابر امریکا و پایان دادن به جنگ.

- نامه اعتراض‌آمیز تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نخست‌وزیر درباره وضع نابسامان تربیت بدنی و درخواست تجدید نظر در مدیریت آن.

- گردهمایی فرمانداران و مسئولان طرح مبارزه با گران‌فروشی برای مشورت و انتخاب راه‌های مناسب مبارزه با گران‌فروشی و احتکار. اظهارات نخست‌وزیر و وزیرکشور در این گردهمایی.

- دعوت سازمان‌ها، ارگان‌ها، شخصیت‌ها و اقشار مختلف برای شرکت گسترده در راهپیمایی 13 آبان و اعلام روز مرگ بر امریکا. گردهمایی دانش‌آموزان استان تهران و اعلام آمادگی مبارزه با امریکا و عراق.

ارسال نظر






captcha
ارسال