فائزون|۱۱ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 15446 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۱۱:۰۸

تاریخ شمسی

11 آبان 1366

تاریخ قمری

9 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

2 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- گزارش فرماندهان نیروی دریایی سپاه از اقدامات انجام شده در منطقه خلیج‌فارس برای دفاع از سواحل، جزایر، مرزها و منافع جمهوری اسلامی در جلسه فرمانده کل سپاه با فرماندهان نیروی دریایی سپاه و سخنان وی درباره لزوم کسب آمادگی و مهارت برای ضربه زدن به امریکا.

- ادامه تلاش‌های قرارگاه رمضان و اتحادیه میهنی برای هماهنگی و آمادگی اجرای عملیات نامنظم در مناطق دوکان و سلیمانیه عراق. تصمیم به گلوله‌باران مراسم جشن بیعت با صدام که ساعت 10:30 فردا در سلیمانیه برگزار می‌گردد. درگیری نیروهای تحت امر قرارگاه رمضان با نیروهای عراقی.

- افزایش فعالیت‌های مهندسی، زرهی، دیده‌بانی و شناسایی هوایی دشمن در منطقه شرق بصره.

- اجرای طرح آموزش و دفاع مقدس برای دانش‌آموزان دبیرستان‌ها. اعزام نیروهای داوطلب به جبهه‌های جنگ از شهرهای مختلف کشور.

- برقراری آرامش نسبی در خلیج‌فارس. آمادگی امریکا برای مذاکره با ایران. انتقاد گری‌سیک از اقدام ریگان در اسکورت نفتکش‌های کویتی. مقاله نشریه تایمز درباره دیدگاه‌های کاخ‌سفید برای مقابله با اقدامات ایران در خلیج‌فارس.

- درخواست دبیرکل سازمان ملل از ایران و عراق برای اعزام نماینده تام‌الاختیار به نیویورک در پی ارسال پاسخ‌های ایران و عراق به طرح 9 ماده‌ای خود. تفسیر آسوشیتدپرس درباره طرح 9 ماده‌ای و پاسخ دو کشور به آن.

- دیدگاه دیپلمات‌ها و ناظران سیاسی در نیویورک از پاسخ‌های ایران و عراق به طرح 9 ماده‌ای دبیرکل.

- گفت‌وگوی مطبوعاتی نماینده ایران در سازمان ملل پس از ملاقات با دبیرکل سازمان ملل و تشریح مواضع جمهوری اسلامی و تأکید بر لزوم معرفی متجاوز. تحلیل بی.بی.سی از پاسخ ایران به طرح دبیرکل.

- مصاحبه معاون اول صدام با تلویزیون ترکیه و تشریح مواضع عراق درباره قطعنامه 598 و مسائل خلیج‌فارس. نامه نماینده عراق در سازمان ملل درباره گلوله‌باران بصره.

- مخالفت لیبی با شرکت در اجلاس سران کشورهای عربی در امان. تلاش اعراب برای بازگرداندن مصر به جهان عرب و فشار بر سوریه. درخواست امریکا از اعراب برای مطرح نکردن خطر اسرائیل در کنفرانس سران عرب.

- گزارش رادیو هلند درباره پیامدهای گسترش روابط اقتصادی ایران با پاکستان و ترکیه.

ارسال نظر






captcha
ارسال