فائزون|۱۹ مهر ۱۳۶۰

کدخبر : 15435 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۱۰:۲۸

تاریخ شمسی

19 مهر 1360

تاریخ قمری

12 ذی‌الحجه 1401

تاریخ میلادی

10 اکتبر 1981
 
خلاصه روز: 

- شهرهای اهواز و آبادان گلوله‌باران شد و خسارت‌های مالی و جانی به بار آورد.

- نیروهای ارتش عراق در مناطق اشغالی ایران، از امروز تعویض شناسنامه‌های اهالی این مناطق را از ایرانی به عراقی آغاز کردند.

- به‌دنبال ضرب‌الاجل ستاد مشترک عملیات شمال‌غرب به گروه‌های مسلح غیرقانونی برای معرفی خود به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، رادیو صدای کردستان، با هدف جداکردن صف نیروهای ارتش از پاسداران و نظام، در پیام مشابهی به نیروهای ارتش از آنان خواست تا خود را تسلیم کنند.

- عناصر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در شهرهای شیراز، تهران، فومن و مشهد، 2 عملیات ترور و 2 مورد پرتاب بمب انجام دادند که درپی آن 2 نفر شهید شدند.

- اقدامات نیروهای امنیتی ایران در شهرهای تبریز، تهران، بندرترکمن و درود، به کشف یک خانه‌ی تیمی سازمان مجاهدین خلق، کشته‏‌شدن یک نفر از اعضای این سازمان و دستگیری 4 تن دیگر انجامید؛ در هفته گذشته در رشت، 30 نفر از اعضای سازمان مذکور دستگیر شدند و یک نفر کشته شد.

- امام خمینی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجازه دادند که در مواقع ضروری، با استفاده از بخشی از اختیارات ولایت فقیه، براساس احکام ثانویه قوانین مورد نیاز را تصویب کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- پیام تبریک امام خمینی به رئیس‌جمهور اندونزی و رئیس شورای انقلاب صحرا به مناسبت عید قربان و اشاره‌ی ایشان به توطئه امریکا در حمله به مخازن نفتی کویت.

- نمایندگان مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله منتظری در پیام‌هایی به ملت مصر به مناسبت ترور انور سادات، آنها را به ادامه مبارزه تا نابودی رژیم صهیونیستی و امریکا و تشکیل حکومت اسلامی تشویق کردند.

- روزنامه‌ی جنگ (چاپ پاکستان) در مقاله‌ای به هجمه‌ی تبلیغاتی غرب علیه ایران و هم‌دستی این رسانه‌ها با دولت عراق اعتراض کرد.

- ماهنامه الحریه (چاپ بیروت) در مقاله‌ای، ضمن بررسی اوضاع عراق بعد از وقوع انقلاب اسلامی تا زمین‌گیرشدن ارتش آن کشور در ایران، مطالب متنوعی از وضعیت نظامی و اقتصادی عراق منتشر کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال