فائزون|۱۹ مهر ۱۳۶۱

کدخبر : 15433 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۱۰:۲۷

تاریخ شمسی

19 مهر 1361

تاریخ قمری

23 ذی‌الحجه 1402

تاریخ میلادی

11 اکتبر 1982
 
خلاصه روز: 

- پاتک شبانه ارتش عراق برای بازپس‌گیری ارتفاعات سان‌واپا و وارولین و منطقه‌ی میان‌تنگ در منطقه‌ی عملیاتی مسلم‌‌بن‌عقیل.

- شلیک گلوله‌های شیمیایی به‌دست نیروهای عراقی در منطقه‌ی عملیاتی رمضان و مجروحیت 4 نفر از نیروهای خودی.

- تحولات امروز صحنه جنگ ایران و عراق، حملات توپخانه‌ای عراق به آبادان، یک نفر شهید و 3 نفر مجروح شدند؛ پناهنده شدن 30 نفر از غیرنظامیان عراقی به ایران؛ حمله‌ی یک گروه چریکی متشکل از نیروهای سپاه و ارتش به یک پاسگاه عراق در مهران، و کشته شدن شماری از نیروهای عراقی و انهدام بخشی از تجهیزات آنان.

- تشریح دستاوردهای عملیات مسلم‌‌بن‌عقیل در مصاحبه‌های فرمانده کل سپاه با واحد مرکزی خبر بندرعباس و فرمانده لشکر‌81 زرهی باختران با روزنامه‌ی کیهان.

- وقایع امروز مناطق شمال‌غرب، درگیری نیروهای تأمین جاده در حوالی ارومیه با نیروهای حزب دمکرات؛ شکست تهاجم نیروهای کومه‌له و دمکرات به پایگاه مستقر در روستای ابراهیم‌آباد؛ درگیری‌های پراکنده بین نیروهای خودی و مهاجمان در محور مهاباد ـ سردشت، پایگاه بیلو و حوالی بانه؛ نیروهای مسلح غیرقانونی پس از نفوذ به شهر سنندج 3 نفر را ربودند؛ برخورد یک خودرو نظامی و یک کمپرسی با مین در محور مهاباد ـ پسوه؛ گروگانگیری در محور بانه ـ سقز؛ پاک‌سازی یک ارتفاع و یک روستا در محور سنندج ـ مریوان.

- گزارش قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) دربارة همکاری‌های رو به گسترش دولت سوسیالیست فرانسه و حزب دمکرات؛ افزایش کمک‌های نظامی عراق به گروه‌ها و احزاب غیرقانونی در ایران از طریق مسیر دولتو به میرآباد در محور سردشت ـ پیرانشهر.

- درگیری عناصر سازمان مجاهدین خلق با مردم و نیروهای امنیتی در تهران و شیراز، 2 تروریست خودکشی کردند، یک نفر کشته و یک نفر دستگیر‌شد؛ حمله 2 نفر از عناصر سازمان به یک بسیجی در تهران و مجروح شدن وی؛ کشف و خنثی‌کردن 2 بمب دو کیلویی در میدان راه‌آهن و یک بمب قوی در خیابان رسالت تهران.

- ادامه‌ی برخورد نیروهای امنیتی با تروریست‌ها؛ دستگیری 2 نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق در تهران و مشهد؛ دستگیری چند نفر از اعضای سازمان چریک‌های فدایی خلق (اقلیت) در ساری؛ دستگیری 4 نفر از فعالان گروه اتحادیه مبارزان کمونیست در لنگرود؛ اعدام یکی از اعضای فعال سازمان چریک‌های فدایی خلق (اقلیت) به جرم شرکت در درگیری‌های مسلحانه به حکم دادگاه انقلاب اسلامی ایلام؛ اطلاعیه‌ی کمیته‌ی مرکزی انقلاب اسلامی درباره‌ی کشف 13 خانه‌ی تیمی، دستگیری283 نفر از کادرهای اصلی و فعال گروه‌های غیرقانونی و کشته شدن 28 نفر از این عناصر در درگیری‌های به وجود آمده.

- هشدار فرمانده کل سپاه به دولت عمان در خصوص توطئه‌ی امریکا و رژیم اشغالگر قدس در تنگۀ هرمز.

- دیدارهای وزیر خارجه‌ی ایران با وزیران خارجه‌ی الجزایر، کوبا و نیاکاراگوئه در حاشیه‌ی اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل.

- اعلام گزارش پیشرفت فعالیت‌های کمیته‌ی ویژه وزیران خارجه‌ی کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد درباره‌ی جنگ ایران و عراق از سوی کوبا.

- پایان کنفرانس دو روزه‌ی وزیران دفاع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض. پیشنهادهای مطرح شده در این اجلاس به کنفرانس سران تسلیم خواهد شد؛ سخنان دبیرکل شورا و وزیر دفاع کویت دراین‌باره؛ گزارش رادیو اسرائیل درباره‌ی این اجلاس دو روزه.

- گزارش مفسر نظامی روزنامه‌ی نیویورک تایمز پس از اجرای عملیات مسلم‌‌بن‌عقیل که در آن به بررسی توانمندی‌های نظامی ایران و عراق و آینده‌ی جنگ پرداخته و اهداف آتی نظامی ایران را در مرزهای جنوبی خوزستان تشریح کرده است.

ارسال نظر






captcha
ارسال