فائزون|۱۹ مهر ۱۳۶۵

کدخبر : 15430 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۱۰:۲۱

تاریخ شمسی

19 مهر 1365

تاریخ قمری

6 صفر 1407

تاریخ میلادی

11 اکتبر 1986
 
خلاصه روز: 

- عملیات نفوذی "فتح1" در استان کرکوک عراق به همت سپاه‌پاسداران در ساعت 1:30 بامداد آغاز شد. با اجرای آتش موشک‌اندازهای 107 و خمپاره‌انداز‌های 120 میلی‌متری بر تأسیسات جبل‌بر، جمبور، سقزلی، دارامان، باباگرگر و ارتفاعات کانی‌دوملان، منطقه دچار آتش‌سوزی گسترده‌ای شد. آتش‌سوزی باباگرگر از فاصله 40 کیلومتری مشاهده می‌شد. دشمن گمان می‌کرد که این مناطق را هواپیماها بمباران کرده‌اند، لذا ضدهوایی‌های خود را به شدت به کار انداخت. نیروهای خودی پس از اجرای عملیات، در ساعت 4 بامداد بدون هیچ تلفاتی منطقه عملیاتی را ترک کردند و به منطقه امن رسیدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- دشمن با احساس خطر از سمت خورعبدالله، اقدام به تقویت این منطقه کرد.

- 72 تن از مردم و نظامیان عراق در یکی از مرزهای غربی کشور به ایران پناهنده شدند.

- نایب رئیس شورای فرماندهی عراق در کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس: ایران تهدید کرده‌است که دامنه جنگ را به دیگر کشورهای منطقه گسترش می‌دهد. اعمال مجازات‌های دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران ضروری است.

- وزیر امورخارجه ترکیه: ترکیه احتمالاً در آینده نقش مهمی را در جنگ ایفا خواهد کرد. ترکیه در کرکوک منافعی دارد و دوستان ایرانی تاکنون به این مسئله توجه داشته‌اند.

- اولین دور مذاکرات ریگان و گورباچف در ریکیاویک (ایسلند) پایان یافت.

- روزنامه کویتی "السیاسه" مدعی شد که ایران با پیشنهاد انعقاد یک پیمان امنیتی با کشورهای منطقه خلیج‌فارس، درصدد است تا نقش ژاندارمی منطقه را مجدداً به دست آورد.

- بررسی عملکرد صدام در قلع و قمع مخالفان خود در یک نشریه فرانسوی.

- کارشناسان کشورهای عضو اوپک درباره تعیین ضرایب عوامل تولید نفت هر یک از کشورها به نتیجه‌ای نرسیدند و بررسی تعیین روش قیمت‌گذاری نفت را آغاز کردند.

- به دنبال کاهش درآمدهای ارزی، یک کارخانه تولید لوله‌های پلیکا در شیراز تعطیل شد.

ارسال نظر






captcha
ارسال