فائزون|۱۹ مهر ۱۳۶۶

کدخبر : 15429 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۱۰:۱۹

تاریخ شمسی

19 مهر 1366

تاریخ قمری

17 صفر 1408

تاریخ میلادی

10 اکتبر 1987
 
خلاصه روز: 

- بررسی طرح مانور عملیات در منطقه ماووت و گزارش شناسایی‌های انجام شده و برخی از مشکلات یگان‌ها در جلسه فرماندهان نیروی زمینی سپاه و قرارگاه‌های نجف و قدس و یگان‌های عمل‌کننده؛ سخنان آیت‌الله طاهری در ابتدای جلسه.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- حمله موشکی ایران به پادگان الرشید بغداد و بازتاب آن در رسانه‌ها؛ گزارش رادیو سوئد درباره این حمله و حملات شیمیایی عراق و حضور نظامی امریکا در خلیج‌فارس.

- حمله هوایی ایران به تأسیسات اقتصادی و نظامی عراق در استان اربیل و مناطق عملیاتی مقابل منطقه سومار و گلوله‌باران تأسیسات نفتی و اقتصادی و نظامی عراق در پاسخ به حملات عراق به مناطق غیرنظامی و بمباران شیمیایی.

- تلاش ناموفق قایق‌های عراقی برای نزدیک شدن به مواضع خودی در شرق دجله و جزیره مجنون. حمله شیمیایی عراق به توپخانه خودی در منطقه مقابل بصره. حمله هوایی عراق به مواضع خودی در منطقه چزابه و شکستن دیوار صوتی برفراز مناطق کوشک و طلائیه.

- گلوله‌باران شهر کفری در استان دهوک عراق به وسیله تانک و توپخانه عراقی‌ها. درپی اجرای عملیات نیروهای لشکر9 بدر در این شهر. حمله هوایی عراق به روستای کانی‌العبید در استان کرکوک. اجرای کمین نیروهای اتحادیه میهنی علیه نظامیان عراقی در منطقه کرکوک.

- درگیری نیروهای خودی با عناصر حزب دمکرات در روستای باغ شیخان در منطقه بوکان. درگیری با نیروهای ضدانقلاب در جوانرود.

- اعزام نیروهای داوطلب مردمی به جبهه‌ها از شهرهای مختلف کشور.

- ارسال نخستین محموله موشک‌اندازهای مینی‌کاتیوشای 107 میلی‌متری ساخت داخل به جبهه‌های جنگ و سخنان رفیق‌دوست درباره تولید انواع موشک در ایران. تحلیل منابع غربی از تولید سلاح در ایران.

- مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات خلیج‌فارس و جنگ در سخنان رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزیر امورخارجه. نامه دکتر ولایتی به دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی درباره حضور و مداخله امریکا در منطقه.

- ورود یازدهمین کاروان نفتکش‌های کویتی تحت اسکورت ناوگان امریکا به خلیج‌فارس. محدود شدن پرواز هواپیماهای امریکایی در نزدیکی مواضع ایران به دنبال دست‌یابی ایران به موشک استینگر.

- انتقال ناوگان صیادی استان بوشهر به استان هرمزگان درپی حملات هوایی عراق به کشتی‌های صیادی در خلیج‌فارس.

- اظهار امیدواری وزیر نیروی دریایی امریکا به کاهش نیروهای نظامی امریکا در خلیج‌فارس.

- اعتراض چند تن از رهبران احزاب سیاسی و برخی از شخصیت‌های برجسته پاکستان به حضور نظامی امریکا در خلیج‌فارس.

- به گروگان گرفته شدن 3 مهندس ایتالیایی به دست نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق و شرایط اتحادیه برای آزادی آنها.

ارسال نظر






captcha
ارسال