فائزون|۱۸ مهر ۱۳۶۰

کدخبر : 15427 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۱۰:۰۹

تاریخ شمسی

18 مهر 1360

تاریخ قمری

10 ذی‌الحجه 1401

تاریخ میلادی

10 اکتبر 1981
 
خلاصه روز: 

- شهادت 5 تن و زخمی‌شدن 60 نفر در بمباران ایلام؛ ناکام‌ماندن حمله‌ی هوایی عراق به آبادان با آتش پدافند هوایی نیروهای خودی؛ گلوله‌باران دزفول و آبادان خساراتی درپی داشت؛ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی مواضع عراق را در جاده‌ی قاطرسوخته میمک زیر آتش گرفت.

- براثر اصابت گلوله‌ی توپ به پاسگاه خودی در بانه و انفجار مین در حوالی تکاب یک تن شهید و 5 تن زخمی شدند؛ در در منطقه‌ی اورامان انبار مهمات گروه رزگاری به تصرف نیروهای خودی درآمد؛ در عملیات کمین نیروهای خودی در شمال مهاباد، 4 نفر از عناصر مسلح غیرقانونی کشته و یک تن دستگیر شد.

- در ادامه‌ی مذاکرات میان سران حزب دمکرات و سازمان مجاهدین خلق (منافقین) پیشرفت‌هایی درباره‌ی پیوستن این حزب به شورای ملی مقاومت حاصل شد.

- 2 فروند کشتی عراقی با پرچم کویت، اقدام به حمل سوخت از عربستان به کویت کردند و محموله‌های نفتی از کویت، از راه زمینی به داخل عراق حمل می‌شود.

- عناصر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در شهرهای نیشابور، هشتپر و بوشهر، عملیات تروریستی انجام دادندکه درپی آن 4 نفر از نیروهای خودی مجروح شدند و 2 نفر از افراد سازمان نیز دستگیر شدند.

- نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به تظاهرات دانشجویان مسلمان پاریس که در حمایت از جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود، حمله کردند، پلیس فرانسه 2 نفر از دانشجویان را دستگیر کرد؛ 30 نفر از دانشجویان بعثی عراقی در پوشش دانشجویان طرف‌دار سازمان مجاهدین خلق، در نقاط مختلف شهر لندن اعلامیه‌های این سازمان را پخش کردند.

- امام خمینی در پاسخ به نامه‌ی اعتراض‌آمیز شاه عربستان در‌مورد تظاهرات ضدامریکایی و ضدصهیونیستی زائران ایرانی خانه خدا در عربستان: اگر دولت حجاز از این فریضه‌ی عبادی ـ سیاسی ... استفاده‌ی سیاسی اسلامی نمود، احتیاج به امریکا و هواپیماهای آواکس آن و سایر ابرقدرت‌ها نداشت و مشکلات مسلمانان حل می‌شد؛ وزارت خارجه ایران نیز در بیانیه‌ای اطلاعات داده‌شده به پادشاه عربستان را تکذیب کرد و آن را توطئه امریکا و رژیم صهیونیستی و مخالفان وحدت امت اسلامی نامید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- امام خمینی در واکنش به ادعای مقامات کویتی مبنی‌بر دخالت ایران در بمباران تأسیسات نفتی این کشور امروز با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای برای سران کشورهای سوریه، یمن‌ جنوبی، امارات متحده‌ی عربی و مالدیو، این اقدام را توطئه امریکا خواندند.

- محسن رضایی در گفت‌وگویی مطبوعاتی درباره برنامه‌های آینده سپاه، ارتباط این نهاد با بسیج و روحانیت و اساسنامه درحال بررسی سپاه در مجلس، مطالبی بیان کرد.

- وزیر مشاور و رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه درباره وضعیت کنونی اقتصاد کشور، سیاست غرب در کاهش قدرت سازمان اوپک و اقتصاد متکی به نفت، مطالبی اظهار کرد. وی افزود: یکی از دلایل پایداری ما در مقابل مشکلات اقتصادی، اجرای سیاست‌های ستاد بسیج اقتصادی است.

- رادیو کلن در مقاله‌ای با تکرار ادعای مقامات کویتی مبنی‌بر حمله هواپیماهای ایرانی به تأسیسات نفتی کویت، موقعیت کویت را به‌عنوان یکی از کشورهای تأمین‌کننده‌ی نفت برای دنیای غرب، ویژه دانست و هشدار داد که هم‌پیمانان کویت قادرند در هنگام ضرورت از این کشور دفاع و پشتیبانی کنند.

ارسال نظر






captcha
ارسال