فائزون|۱۸ مهر ۱۳۶۲

کدخبر : 15424 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۱۰:۰۴

تاریخ شمسی

18 مهر 1362

تاریخ قمری

3 محرم 1404

تاریخ میلادی

10 اکتبر 1983
 
خلاصه روز: 

- فرماندهان ارشد سپاه و ارتش در جلسه‌ای با حضور محسن رضایی و صیاد شیرازی در قرارگاه مقدم نیروی زمینی ارتش (باختران) راجع به دو منطقه پیشنهادی (سرتنگ و قلعه‌آویزان) برای اجرای عملیاتی هم‌زمان با عملیات والفجر4 بحث و گفت‌وگو کردند.

- بررسی وضعیت قرارگاه‌های تاکتیکی حمزه 1 تا 5 در سطوح قرارگاهی و یگانی با حضور صیاد شیرازی و محسن رضایی در قرارگاه مقدم نزاجا باختران. اقدامات ارتش عراق و وضعیت ضدانقلاب در جنوب دهانه شیلر از مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود.

- در جلسه فرماندهان و مسئولان قرارگاه مقدم حمزه با فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی زمینی ارتش راجع به سازمان رزم نهایی و درصد پیشرفت کار آماده‌سازی قرارگاه‌های پنج‌گانه تاکتیکی حمزه برای اجرای عملیات والفجر4 بحث و گفت‌وگو شد.

- ابلاغ طرح تشکیلات جدید گردان شهید مکوند برای اجرای عملیات والفجر6 در جلسه فرماندهان قرارگاه نوح با مسئولان دریایی ناحیه ماهشهر؛ دیدار و مذاکره فرمانده قرارگاه نوح با مسئول جهاد استان فارس درمورد ساخت سایت موشکی در یکی از جزایر خلیج‌فارس.

- تشدید تحرکات ارتش عراق در منطقه عمومی دهانه شیلر و به‌ویژه پنجوین. این تحرکات شامل تثبیت و تحکیم مواضع پدافندی، ایجاد جاده تدارکاتی و مواصلاتی، حفر کانال، نصب سیم‌خاردار و جابه‌جایی نیروها است.

- در جلسه امشب شورای ‌عالی دفاع، درباره آخرین وضعیت جنگ، حملات موشکی عراق به مناطق مسکونی، واگذاری هواپیماهای سوپراتاندارد و واکنش احتمالی ایران، اسرای جنگی و حضور ناوگان جنگی امریکا در خلیج‌فارس بحث و تبادل‌نظر شد.

- عده‌ای از عراقی‌های مقیم تهران به دعوت مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در اعتراض به تصمیم دولت یونان مبنی‌بر استرداد سه مجاهد عراقی زندانی به عراق، تظاهرات کردند.

- تحلیل و تفسیر رسانه‌های بین‌المللی درمورد تأثیرات احتمالی ورود سوپراتانداردها به عرصه جنگ ایران و عراق. هشدار ایران به بستن تنگه هرمز، آینده بازار نفت و احتمال درگیرشدن قدرت‌های بزرگ مطالبی بود که رسانه‌ها به آن پرداختند.

- تشریح وضعیت اقتصادی، نظامی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی کشور و نقاط ضعف و قوت دولت در مصاحبة رئیس‌جمهور با روزنامه جمهوری اسلامی.

 

 

 

 

 

 

- رئیس دولت امارات متحده عربی، نخست‌وزیر کویت و رئیس‌جمهور یمن شمالی از تلاش برای پایان جنگ ایران و عراق خبر دادند؛ تأکید رئیس‌جمهور سابق امریکا بر لزوم مشارکت این کشور در تلاش‌های جاری برای برقراری صلح میان ایران و عراق؛ دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی مدعی شد عراق طرح کمیته اسلامی صلح را پذیرفته ولی ایران آن را رد کرده است؛ گزارش مجله الدستور راجع به اهداف سفر نخست‌وزیر فرانسه به الجزایر و دیدار نخست‌وزیر الجزایر از کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس.

- پایان گردهمایی بازسازی صنایع مناطق جنگ‌زده در اهواز.

- در دومین بخش از میزگرد اعترافات سران حزب توده، مسئولان بلندپایه این حزب راجع به تاریخچه و وابستگی حزب به شوروی، اقدامات جاسوسی حزب و تلاش برای براندازی نظام و نفی اتهام شکنجه در زندان‌های جمهوری اسلامی مطالبی بیان کردند.

- بدهی 30 میلیارد فرانکی عراق به فرانسه این کشور را در صدر کشورهای بدهکار قرار داده است. به نوشته ابزرواتور منابع مالی عراق خاتمه و ذخایر ارزی آن در طول سه سال گذشته به صفر رسیده است.

-درگیری طرف‌داران سازمان آزادی‌بخش فلسطین با شورشیان گروه الفتح در شمال لبنان.

ارسال نظر






captcha
ارسال