فائزون|۱۷ مهر ۱۳۶۱

کدخبر : 15418 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۰۹:۴۵

تاریخ شمسی

17 مهر 1361

تاریخ قمری

21 ذی‌الحجه 1402

تاریخ میلادی

9 اکتبر 1982
 
خلاصه روز: 

- ادامه‌ی نبرد نیروهای خودی روی ارتفاعات سلمان‌کشته، سان‌واپا و کانی‌شیخ و ارتفاعات مشرف بر مندلی در منطقه‌ی عملیاتی مسلم‌‌بن‌عقیل با نیروهای ارتش عراق و وارد آمدن خسارات و ضایعات سنگین به دشمن در این نبرد هلی‌کوپترهای هوانیروز نیز شرکت داشتند.

- در گلوله‌باران شهر آبادان، یک مسجد، قسمت‌هایی از یک بیمارستان، 5 منزل مسکونی و چند واحد ساختمانی خسارت‌هایی دیدند و یک نفر شهید و یک نفر زخمی شد؛ در گلوله‌باران مهران، یک نفر شهید و دو نفر زخمی شدند.

- پناهنده شدن 17 نفر از مسلمانان عراقی به ایران بر اثر فشارهای رژیم بعثی.

- ادامه‌ی درگیری‌ها در مناطق شمال غرب، حمله‌ی نیروهای مسلح غیرقانونی به نیروهای تأمین در جاده‌های میاندوآب ـ مهاباد و ممال‌صومای ـ برادوست؛ برخورد یک تراکتور با 2 مین در شمال غربی ارومیه؛ ترور یک سپاهی در نقده و شهادت وی؛ پاک‌سازی 12 روستا در محور قروه ـ دهگلان در شرق سنندج.

- دستگیری دو تیم عملیاتی سازمان مجاهدین خلق در تهران توسط نیروهای گشت سپاه؛ ترور یک فرد متعهد در روستای زویه‌ی اهواز و مجروح شدن وی.

- تأکید امام‌خمینی بر اهمیت کشاورزی در دیدار سرپرست و معاونان سازمان برنامه و بودجه با ایشان.

- مصاحبه‌ی اختصاصی معاون وزیر کشور و مسئول ستادهای بازسازی و نوسازی مناطق جنگی با روزنامه‌ی اطلاعات و بیان گزارشی از اقدامات انجام شده و نحوه‌ی شرکت مردم در بازسازی و نوسازی مناطق جنگ‌زده.

- بیانیه‌ی وزارت خارجه در اعتراض به حمله‌ی مجدد مأموران عربستان سعودی به بعثه‌ی امام و بازداشت و اخراج نماینده‌ی امام و سرپرست حجاج ایرانی از عربستان؛ احضار کاردار سفارت عربستان به وزارت خارجه در اعتراض به عملکرد مأموران عربستان.

- سخنرانی حجت‌الاسلام خوئینی‌ها، سرپرست حجاج ایرانی، پس از اخراج از عربستان در اجتماع مردم در صحن آستان قدس درخصوص عظمت انقلاب اسلامی در میان مسلمانان و صدور انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر؛ مصاحبه‌ی مطبوعاتی سرپرست حجاج ایرانی و تشریح حمله‌ی مأموران عربستان سعودی و چگونگی دست‌گیری زائران ایرانی و اخراج آنها از عربستان.

- گزارش خبرگزاری کویت به نقل از رادیو ریاض از سفر وزیر کشور عراق به عربستان و دیدار وی با شاه عربستان و تسلیم پیام رئیس‌جمهور عراق به وی.

- انعقاد موافقت‌نامه‌ی اقتصادی بین بانک عمران اسلامی و مقامات ترکیه برای واگذاری وام 18 میلیون دلاری به ترکیه برای خرید نفت از عراق؛ به نوشته‌ی یک نشریه‌ی داخلی سپاه، یکی از اقدامات حمایت‌آمیز از عراق بعد از کنفرانس فاس، تلاش برای افزایش صدور نفت عراق از ترکیه است؛ خبر روزنامه‌ی ترکیش دیلی‌نیوز چاپ آنکارا، درباره‌ی خرید نفت ترکیه از عراق.

- مقاله‌ی روزنامه‌ی جمهوری ‌اسلامی درباره‌ی وضعیت نامطلوب سیاسی و اقتصادی سودان با اشاره به اعلام آمادگی دولت سودان مبنی‌بر کمک نظامی به عراق.

ارسال نظر






captcha
ارسال