فائزون|۱۷ مهر ۱۳۶۲

کدخبر : 15417 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۰۹:۳۹

تاریخ شمسی

17 مهر 1362

تاریخ قمری

2 محرم 1404

تاریخ میلادی

9 اکتبر 1983
 
خلاصه روز: 

- در راستای اجرای عملیات والفجر6، فرمانده قرارگاه نوح در جلسات جداگانه‌ای با حضور فرماندهان ارشد قرارگاه کربلا و فرماندهان ناوگروها و ناوتیم‌ها، به بررسی وضعیت منطقه و سازمان رزم جبهه خودی و دشمن در منطقه شمال خلیج‌فارس پرداخت.

- معاون عملیات ستاد مرکزی سپاه پس از جلسه فرماندهان سپاه و ارتش لغو عملیات در منطقه بمو و زیمناکوه را به فرمانده قرارگاه نجف ابلاغ کرد. در جلسه فرماندهان ارشد سپاه در قرارگاه خاتم آخرین تغییرات مأموریت قرارگاه نجف اعلام شد.

- بررسی آخرین وضعیت قرارگاه‌های تاکتیکی حمزه 1 و 5 در جلساتی با حضور فرماندهان لشکر14 امام حسین(ع) و لشکر25 کربلا.

- مصاحبه آیت‌الله مهدوی کنی با روزنامه جمهوری اسلامی درخصوص تشریح برنامه‌های ستاد کمک‌رسانی به مردم مناطق آسیب‌دیده براثر حملات موشکی و بمباران‌های عراق.

 

 

 

 

 

 

- دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش با رئیس‌جمهور درپی انتشار خبر تحویل هواپیماهای سوپراتاندارد به عراق. رادیو اسرائیل، روزنامه واشنگتن پست، خبرگزاری فرانسه و یونایتدپرس به بررسی این خبر و واکنش مقامات ایران پرداختند.

- وزیر امور خارجه فرانسه در یک مصاحبه رادیویی از پاسخ صریح راجع به تحویل هواپیماهای سوپراتاندارد به عراق خودداری کرد؛ وزیر مشاور در امور خارجه پیشین فرانسه هم تحویل جنگنده‌های مذکور را موجب ایجاد بحران عظیم دانست.

- بازتاب خبر تحویل هواپیماهای سوپراتاندارد به عراق و تهدید ایران به بستن تنگه هرمز در رسانه‌های خارجی.

- رئیس دولت امارات متحده عربی در سفر به بغداد و دمشق با رؤسای جمهور دو کشور عراق و سوریه دیدار و راجع به حل اختلافات دو کشور با آنان مذاکره کرد. نشریه فارین ریپورت و رادیو اسرائیل، منصرف‌کردن عراق از به‌کارگیری سوپر اتانداردها در بمباران تأسیسات نفتی ایران و تحت فشار قرار دادن ایران برای جلوگیری از بستن تنگه هرمز را از محورهای این مذاکرات برشمردند.

- نخست‌وزیر در دیدار با جمعی از مسئولان اجرایی طرح لبیک یا خمینی درمورد بهره‌گیری از تجربیات سه‌ساله جنگ و لزوم نگاه آینده محور در اجرای این طرح سخن گفت.

- بررسی خبر تحویل هواپیماهای سوپراتاندارد به عراق، تأمین اعتبار لازم برای تأسیس دانشکده علوم دریایی بندر شهید بهشتی و تهیه اقلام مربوط به تقویت توان دفاعی کشور از مصوبات جلسه امروز هیئت دولت بود.

- دستگیری اعضای گروهک راه کارگر در تهران.

- جمعی از اعضای سابق گروه‌های مسلح غیرقانونی در سنندج و برخی شهرهای آذربایجان‌غربی راه‌پیمایی و قطعنامه‌ای را در حمایت از انقلاب منتشر کردند.

- بازدید وزیر کشور از مناطق بمباران‌شده مریوان.

- روزنامه فارین ریپورت در مقاله‌ای با عنوان "آیا عراق قادر است به کار خود ادامه دهد" به بررسی وخامت اوضاع اقتصادی عراق درپی سه سال جنگ، وضعیت نیروهای نظامی عراق و اختلاف‌نظر میان برخی فرماندهان نظامی ارتش عراق پرداخت.

ارسال نظر






captcha
ارسال