فائزون|۱۷ مهر ۱۳۶۳

کدخبر : 15415 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۰۹:۳۰

تاریخ شمسی

17 مهر 1363

تاریخ قمری

13 محرم 1405

تاریخ میلادی

9 اکتبر 1984
 
خلاصه روز: 

- تحکیم مواضع دشمن در غرب اروندرود؛ تحرک نسبتاً زیاد نیروی هوایی عراق از جمله: دو نوبت بمباران اطراف مریوان؛ پنج نوبت بمباران منطقه عملیاتی والفجر ۴، بمباران اطراف بانه، شکستن دیوار صوتی در سنندج و حمله هوایی ناموفق به پیرانشهر؛ گزارش لیبراسیون درباره تشدید بمباران‌های هوایی عراق که و اهداف آن.

- گزارش آسوشیتدپرس از گشت‌زنی هوایی جنگنده‌های ایرانی بر فراز خلیج‌فارس و جستجو برای شکار یک کشتی تجاری به تلافی حمله دیروز عراق به یک نفتکش؛ خودداری معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا از انتقاد به عراق در زمینه حمله به کشتی‌ها؛ یادداشت اعتراض انگلیس به سفیر عراق در لندن به دلیل کشته شدن دو انگلیسی در حمله روز گذشته با اکراد امریکا از دخالت در موضوع ناامنی کشتی‌ها در خلیج‌فارس با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری این کشور.

- پاسخ لشکر ١۴ امام حسین(ع) به نامه فرماندهی قرارگاه خاتم حاوی تجارب حفاظتی این لشکر؛ تهیه و ارسال تجارب حفاظتی تیپ ٢٠ مستقل زرهی رمضان به این قرارگاه

- نامه فرماندهان قرارگاه‌های خاتم، کربلا، نجف و نصرت به فرماندهی عالی جنگ و یادآوری نقائص موجود و تأکید بر اهمیت مهندسی و ضرورت رفع مشکلات و نواقص آن.

- بستن جاده سقز - سنندج توسط کومه‌له پس از پایان ساعت تأمین جاده؛ درگیری در بانه و صائین دژ؛ هشدار دادستانی انقلاب خوی که ضدانقلابیون تصمیم به خراب‌کاری در راه آهن منطقه دارند - همکاری سه جانبه دمکرات‌ها، عناصر سلطنت طلب سازمان امنیت ترکیه

- رئیس جمهور در مصاحبه با محقق و استاد و جامعه شناس دانشگاه رم که به عنوان خبرنگار تلویزیون ایتالیا به ایران سفر کرده است: این چند نفر که در رأس رژیم عراق قرار دارند، نمی گذارند که یک صلح حقیقی در این منطقه پا بگیرد؛ طارق عزیز: تنها راه پایان دادن به این جنگ عبارت است از متوقف کردن تأمین کردن جریان پول نقد به خزانه ایران.

- گفتار تبلیغاتی رادیو بغداد درباره‌ی حمله احتمالی آتی ایران: دست اندرکاران رژیم حاکم بر ایران باید یقین حاصل کنند که پیامد هجومشان، کشتار هول‌انگیز بی‌سابقه‌ای خواهد بود.

- تلاش‌های صلح امروز: اعلام موفقیت تلاش‌های بازار مشترک اروپا با همکاری کشورهای غیرمتعهد و سازمان کنفرانس اسلامی در زمینه جلوگیری از گسترش دامنه جنگ ایران و عراق و آغاز تلاش‌های جدید برای خاتمه دادن به جنگ از طریق مذاکره مستقیم توسط وزیر خارجه ایتالیا؛ ذکر انجام ابتکاراتی با حفظ بی‌طرفی نسبت به ایران و عراق به عنوان مأموریت واقعی وزیرخارجه ژاپن از زمان روی کار آمدن وی در گزارش سالیانه وزارت خارجه ژاپن؛ گفت وگوی وزیرخارجه ژاپن با وزیر مشاور در امورخارجه انگلیس و اظهارات وی مبنی‌بر بوجود آمدن تغییراتی در ایران و احتمال توقف جنگ خلیج‌فارس و اظهارات مشابه نخست وزیر بحرین؛ گزارش المستقبل در خصوص فعالیت‌های عربی - امریکایی برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق

- اعلام حمایت جمهوری دموکراتیک خلق کره - که عضو سازمان ملل نیست - از طرح اخراج اسرائیل از سازمان ملل

- متهم شدن دو امریکایی و سه انگلیسی به توطئه ارسال لوازم یدکی نظامی به ایران؛ دستگیری یک سوئیسی و سه امریکایی به اتهام تلاش برای تهیه و فروش لباس‌های ایمنی ضدشیمیایی به ایران.

- رادیو امریکا به نقل از واشنگتنپست: برخی از کارشناسان در اطاق‌های دربسته شورای امنیت ملی و وزارت دفاع امریکا متقاعد شده اند انفجار سفارت این کشور در بیروت با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است. در این مباحث، انجام اقدام‌های نظامی تلافی‌جویانه علیه ایران، بررسی شده است.

- خودداری دیوان عالی امریکا از رسیدگی به درخواست پژوهش گروگان‌های سابق امریکایی در ایران

- درگیری تماشاچیان فوتبال و مأمورین انتظامی در ورزشگاه شهید شیرودی و به خیابان کشیده شدن این درگیری‌ها و سوءاستفاده عناصر ضدانقلاب از این

ارسال نظر






captcha
ارسال