فائزون|۱۷ مهر ۱۳۶۵

کدخبر : 15414 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۰۹:۲۸

تاریخ شمسی

17 مهر 1365

تاریخ قمری

4 صفر 1407

تاریخ میلادی

9 اکتبر 1986
 
خلاصه روز: 

- دلایل اتفاق‌نظر قطعی فرماندهان در مورد اجرای عملیات در منطقه ابوالخصیب (کربلای4): وجود عقبه مطمئن‌تر، ارزش هدف، اهمیت زمین دو طرف اروند و ابوالخصیب. فرمانده کل سپاه: ما می‌توانیم از غفلت دشمن از منطقه بین شلمچه و جزیره مینو، استفاده کنیم و با تکیه بر سرعت عمل، زمین مقابل بوارین در آن سوی اروند را گرفته و برای سقوط شلمچه و رسیدن به جاده سوم از آن استفاده کنیم. مقرر شد تمامی تلاش قرارگاه جنوب معطوف به رسیدن به شمال پتروشیمی و دستیابی به بصره باشد. ما باید با تمام قدرت تکلیفمان را انجام دهیم آن وقت هرچه خدا خواست پیش خواهد آمد.

- خدمه‌های ادوات و محموله‌های مهمات و سلاح‌ها با چند روز تأخیر به منطقه عملیات "فتح1" رسیدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- افزایش اقدامات عملیاتی و شناسایی هلی‌کوپترهای دشمن در جزیره جنوبی؛ پیشرفت اقدامات مهندسی، پدافندی نیروهای خودی در جزیره مجنون.

- گلوله‌باران تأسیسات صنعتی و اقتصادی عراق در مناطق خانقین و بصره. یک مقام عراقی: چنانچه این اقدامات ادامه یابد، ما تلافی خواهیم کرد.

- نیروی دریایی چهار کشتی تجاری و نفت‌کش را در خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز مورد بازرسی قرار داد.

- وزارت نیرو: فاو به شبکه اول سراسری برق کشوری متصل شد.

- در سه کمین ضد انقلاب و نیروهای عراقی در مناطق مرزی مریوان و جوانرود، 20 تن شهید و 3 تن مجروح شدند.

- پناهنده شدن 36 تن دیگر از مردم عراق به جمهوری‌اسلامی ایران؛ مصاحبه چند پناهنده آشوری عراقی: "تا کنون 39 هزار نفر از اقلیت‌ها با اجبار به جبهه‌ها اعزام و کشته شده‌اند."

- سفیر امریکا در سازمان‌ملل از ایران خواست با پذیرش قطع‌نامه روز گذشته شورای امنیت، آن را به مثابه انتقاد از خود تلقی نکند. نماینده ایران در سازمان‌ملل: این قطع‌نامه با قطع‌نامه‌های قبلی هیچ تفاوتی نداشت.

- اعلام نظر مقام‌های اسرائیل، مصر، ویتنام، رومانی و شهردار دارالسلام درباره جنگ.

- نماینده فومن در مجلس شورای اسلامی: دولت باید در روابطش با کشورهای دیگر، اصل تولی و تبری را مورد نظر قرار دهد. معنی ندارد که دست دوستی ما به سوی فرانسه‌ای که تسلیحات نظامی در اختیار عراق قرار می‌دهد تا تأسیسات ما را بمباران کند، دراز شود.

- در پی تظاهرات روز گذشته مردم تهران در مقابل سفارت آلمان در اعتراض به بسته شدن غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، دولت آلمان‌غربی به ایران اعتراض کرد.

- فرمانده بخش اروپای جنوبی نیروهای ناتو: ناتو روند جنگ و تحولات آن را به دقت تعقیب می‌کند. امریکا ارسال تانک، موشک و ضدموشک‌های مدرن را به ترکیه افزایش خواهد داد.

- سخنگوی وزارت جنگ انگلیس اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور چهارم تا چهاردهم آذرماه مانورهای بسیار مهمی را در عمان انجام خواهند داد.

- وزیر نفت کویت: موضع کویت مبنی‌بر افزایش سهمیه تولید نفت، تغییر نخواهد کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال