فائزون|۱۶ مهر ۱۳۶۲

کدخبر : 15408 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۰۹:۱۳

تاریخ شمسی

16 مهر 1362

تاریخ قمری

1 محرم 1404

تاریخ میلادی

8 اکتبر 1983
 
خلاصه روز: 

- به‌منظور دستیابی به توافق نهایی درخصوص اجرای عملیات بر روی شاخ بمو، جلسه‌ای در قرارگاه خاتم‌الانبیای باختران با حضور فرماندهی کل و معاون عملیات ستاد مرکزی سپاه و فرمانده و معاون لشکر27 تشکیل شد.

- بررسی آخرین وضعیت قرارگاه‌های تاکتیکی حمزه 2 و 4 برای اجرای عملیات والفجر4 در جلسه‌ای با حضور فرمانده تیپ44 قمر بنی‌هاشم(ع) و فرمانده لشکر41 ثارالله(ع) در قرارگاه مقدم حمزه.

 

 

 

 

 

- در جلسه مسئولان قرارگاه نوح و معاون رزمی نیروی دریایی ارتش، جزئیات جدیدی از اجرای عملیات والفجر6 در منطقه شمال خلیج‌فارس برای انهدام تأسیسات موشکی - راداری فاو و اسکله‌های نفتی البکر و العمیه مطرح شد.

- تفاسیر رسانه‌های گروهی و اظهارنظر شخصیت‌های سیاسی درباره خبر تحویل هواپیماهای سوپراتاندارد به عراق.

- وزیر دفاع عربستان سعودی، علی عبدالله صالح، کمیسیون سیاسی نشست بین‌المجالس، شوروی و الجزایر خواستار پایان‌دادن به جنگ ایران و عراق شدند. رادیو امان ایران را به عدم همکاری با تلاش‌های میانجیگرانه و ممانعت از پایان‌ جنگ متهم کرد.

- رد پیشنهاد هیئت نمایندگی ایران راجع به لکه نفتی در آب‌های خلیج‌فارس در هفتمین نشست بین‌المجالس در سئول. رئیس هیئت نمایندگی عراق در این نشست خواستار بررسی تبعات منفی جنگ ازلحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی شد.

- وزیر دفاع عربستان سعودی از تلاش این کشور برای عادی‌سازی روابط عراق و سوریه خبر داد؛ گزارش تفسیری رادیو امان درباره کوشش کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس برای اصلاح روابط عراق و سوریه و نقش روابط این دو کشور در پایان‌دادن به جنگ ایران و عراق.

ارسال نظر






captcha
ارسال