فائزون|۱۶ مهر ۱۳۶۳

کدخبر : 15407 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۰۹:۱۲

تاریخ شمسی

16 مهر 1363

تاریخ قمری

12 محرم 1405

تاریخ میلادی

8 اکتبر 1984
 
خلاصه روز: 

- حمله عراق با موشک اگزوست به نفتکش هنگ کنگی ورلد نایت در ۶۵ کیلومتری جنوب جزیره خارک، اقدامات ایران جهت نجات جان خدمه کشتی مزبور؛ اطلاعیه نظامی عراق مبنی‌بر حمله به دو هدف دریایی بزرگ در جنوب جزیره خارک؛ بیانیه وزارت خارجه انگلیس درباره‌ی کشته شدن دو افسر انگلیسی که از خدمه کشتی بودند و این‌که در آینده، به محض روشن شدن حقایق، انگلیس رسماً به عراق اعتراض خواهد کرد.
- حساسیت دشمن نسبت به میمک و اعلام آماده باش از بمو تا مهران و دهلران با دستور کنترل جابجایی نیروهای خودی توسط خیرالله؛ تجسس هوایی دشمن در پیرانشهر؛ گشتزنی ناوچه های عراقی در خور عبدا...؛ ادامه اعزام نیروهای داوطلب خودی به جبهه.
- تردد عده ای از مأمورین ابن العام عراق در شهرهای کردنشین با استفاده از اوراق شناسایی افراد بارزانی و سوسیالیست‌ها؛ درگیری در سقز، تکاب، ارومیه و مهاباد؛ انسداد جاده باینگان در استان باختران؛ ادامه روند "تسلیمی ها"؛ گزارش تصمیم سران دمکرات، کومه‌له و طالبانی به تشکیل ستاد مشترک و تصرف منطقه اورامان با استفاده از عوامل نفوذی که اکثراً بسیجی بومی هستند؛ مشکل تأمین نیرو در پایگاه‌های کردستان و آذربایجان غربی.
- تشدید روند صدور اسلحه به خاورمیانه، توسط سه کشور امریکای جنوبی (برزیل، آرژانتین و شیلی) که با بحران انباشت بدهی‌ها روبرو هستند.
- گزارش القبس: اطلاع رسانی امریکا به چند کشور عربی درباره خرید سلاح و حمله آتی ایران؛ گزارش الوطن: حمایت ایتالیا از مداخله نظامی امریکا در صورت بستن تنگه‌هرمز به وسیله ایران
- تفسیر بی.بی.سی از وضعیت مجتمع پتروشیمی ایران و ژاپن و تبعات آن.
- تحلیل رئیس کمیته تحول انسانی در دانشگاه شیکاگو از مذهب شیعه به مناسبت انفجار اخیر سفارت امریکا در بیروت با تأکید بر نقش "ایدئولوژی امام‌خمینی"؛ گزارش رادیو امریکا از مقاله مشابهی در نیویورک تایمز که در آن تروریسم را در متن "ایدئولوژی دولت ایران" می‌داند.
- گزارش خبرنگار یک روزنامه ترکیه از تهران درباره گروه‌های کرد عراقی و نسبت آنها با ایران؛ اقدامات و نقل و انتقالات نظامی ترکیه در حول و حوش نوار مرزی ایران 
- گزارش جانبدارانه مستند به اظهارات پلیس پاکستان از درگیری‌های شیعه و سنی در پاکستان توسط رویتر
- گزارش جانبدارانه خبرگزاری آلمان غربی درباره اعتراض اهالی روستای شیعه نشین سهمور در لبنان به سوء قصد علیه فرمانده نظامیان مورد حمایت اسرائیل؛ گزارش یک روزنامه لبنانی از این‌که فرمانده مزبور مسئولین قتل عام اهالی روستای سهمور را بر عهده گرفته است.

ارسال نظر






captcha
ارسال