فائزون|۱۵ آذر ۱۳۶۰

کدخبر : 15403 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۰۸:۳۱

تاریخ شمسی

15 آذر 1360

تاریخ قمری

9 صفر 1402

تاریخ میلادی

6 دسامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- در عملیات نفوذی نیروهای سپاه به مواضع نیروهای عراقی در منطقه سارات، عده‌ای از عراقی‌ها کشته یا زخمی شدند و یک تن از افراد خودی مفقودالاثر شد.

- در حملات هواپیمای عراقی به منطقه سرپل ذهاب، یک جنگنده عراقی سرنگون شد؛ ارتش عراق گیلان‌غرب و روستاهای اطراف آن، مناطق مسکونی سرپل ذهاب و شهرک قره‌بلاغ در حومه این شهر را گلوله‌باران کرد که به تعدادی از منازل مسکونی خساراتی وارد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- صدام حسین در بازدید از یک واحد نظامی عراق در عقبه‌ی منطقه‌ی نبرد، آنان را به ایستادگی در مقابل سربازان ایرانی تشویق کرد؛ سپاه سوسنگرد اعلام کرد که 40 تن از سربازان و افراد کادر گردان قطیبه که در عملیات ناموفق دو روز گذشته در شمال رودخانه‌ی سابله شرکت داشتند، به‌جرم عقب‌نشینی، به اعدام محکوم شدند و احکامشان به اجرا درآمد.

- افزایش کمک‌های مردمی به نیروهای حاضر در صحنه‌های نبرد، هم‌زمان با پیشروی رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ.

- در حمله افراد وابسته به گروه‌های مسلح‌ برانداز به پایگاه‌های ژاندارمری سردشت، 5 نفر زخمی شدند؛ شهادت 2 تن از نیروهای سپاه در محور سنندج ـ سقز، براثر برخورد با مین؛ در حمله هماهنگ نیروهای سپاه تکاب و بیجار به پایگاه گروه کومه‌له در اطراف تکاب، 30 تن از افراد این گروه کشته یا زخمی و 5 تن نیز دستگیر شدند؛ دستگیری 3 تن از افراد حزب دمکرات به‌دست نیروهای سپاه در شهر بوکان.

- آسوشیتدپرس: دیروز سخنگوی دفتر مسعود رجوی مدعی شد که دولت ایران به‌دنبال حمله‌ای که به بزرگ‌ترین اسلحه‌خانه در تهران کرده، دست به یک تصفیه عمده در ارتش زده است. وی همچنین ادعا کرد که براثر بمب‌گذاری اخیر مجاهدین، تأسیسات مهم و اساسی صادرات نفت ایران منهدم شد و ایران هم‌اکنون قادر است فقط روزانه 300 هزار بشکه نفت صادر کند.

- یک ایرانی وابسته به محافل سلطنت‌طلب در مقاله‌ای در مجله ساندی‌تایمز لندن، از تشکیل یک ارتش (!) حرفه‌ای در استان‌های مرزی ترکیه با ایران، با هدف آزادسازی ایران ازطریق نفوذ به آذربایجان و پیشروی به‌سمت تهران خبر داده است.

- دادستان کل انقلاب در گفت‌وگویی اظهار ندامت گروهی از وابستگان به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را مهم‌ترین ضربه واردشده به این سازمان دانست.

- در جلسه‌ شورای عالی دفاع که در حضور امام خمینی تشکیل شد، فرمانده سپاه و فرمانده نیروی ارتش درباره پیروزی‌های به‌دست‌آمده در جبهه‌ی بستان گزارش دادند. رئیس‌‌جمهور نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران این جلسه، درباره‌ی ویژگی این عملیات در ابعاد نظامی، تأثیر آن بر مسیرهای ترابری و تدارک ارتش عراق، نقش تعیین‌کننده‌ی نیروهای مردمی، موفقیت‌های به‌دست‌آمده و تلفات واردشده به دشمن مطالبی بیان کرد.

- سفیر ایران در کویت در مصاحبه با نشریه کویتی النهار، درباره‌ی میزان صادرات نفت ایران به خارج و مصرف داخلی، ملاحظات سیاسی ایران برای بقای سازمان اوپک، تصمیم ایران برای نفروختن گاز و اولویت مصرف آن در داخل اظهارنظر کرد.

- یک هیئت ژاپنی طرف قرارداد پروژه‌ی پتروشیمی ایران و ژاپن در بندر امام خمینی، وارد تهران شد و قرار است در دیدار با معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و برخی مقامات کشور، چگونگی تکمیل این پروژه را بررسی کند.

- آخرین مرحله از مانور ستاره درخشان در سواحل جنوبی عمان در نزدیکی مرز یمن جنوبی و سودان، با حضور 1600 نظامی امریکایی و 400 نفر از نیروهای سودانی آغاز شد.

ارسال نظر






captcha
ارسال