فائزون|۱۵ مهر ۱۳۶۱

کدخبر : 15402 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۰۸:۳۰

تاریخ شمسی

15 مهر 1361

تاریخ قمری

19 ذی‌الحجه 1402

تاریخ میلادی

7 اکتبر 1982
 
خلاصه روز: 

- جلسه‌ی فرمانده قرارگاه ظفر با فرماندهان و مسئولان تیپ‌ها و گردان‌های سپاه در قرارگاه ظفر برای ارزیابی عملکرد یگان‌ها در عملیات مسلم‌‌بن‌عقیل.

- پاتک‌های ناموفق عراق در محورهای گوناگون عملیاتی مسلم‌ بن عقیل؛ سقوط دو هلی‌کوپتر عراقی در همین منطقه؛ شهادت یک خلبان و مجروح شدن خلبان دیگر در سقوط هلی‌کوپتر ایران در جبهه‌های غرب.

- پناهندگی یک سرباز عراق به ایران پس از کشتن افسر فرمانده خود، وی از استفاده‌ی عراق از سربازان مصری و اردنی برای حفظ امنیت شهرهای تکریت، سامره و بصره خبر داد.

- حملات مجاهدان عراقی به نیروهای بعثی در شهرهای نالپاریز و سلیمانیه عراق؛ روی مین رفتن یک خودرو ارتش عراق در جاده‌ی دربندی‌خان.

- ناکامی عناصر مسلح غیرقانونی در حمله به پایگاهی در شمال نقده و 2 پایگاه در شرق و جنوب غربی مهاباد؛ مجروح شدن 3 تن از نیروهای خودی در دو درگیری در جنوب غربی سنندج؛ کشف و خنثی‌کردن یک تله‌ی انفجاری 2/5 پوندی در جنوب غربی بانه.

- تیراندازی عناصر سازمان مجاهدین خلق به واحدهای گشتی سپاه و دادستانی در جاده‌ی رشت ـ فومن، تهران و گرگان؛ اجرای مرحله سوم عملیات نیروهای کمیته‌های انقلاب اسلامی خوزستان و دستگیری بیش از 30 نفر از اعضا و کادرهای بالای سازمان مجاهدین خلق و سازمان فدائیان اقلیت در شهرهای شوشتر و مسجد سلیمان و خنثی شدن طرح‌های عملیاتی این گروه‌ها در این دو شهر؛ دستگیری 21 نفر از عناصر سازمان مجاهدین خلق در شهرهای تهران، اراک و نور.

- روزنامه‌ی اطلاعات امروز مقاله‌ی رئیس مجلس را درباره‌ی ابعاد حمله‌ی اسرائیل به لبنان و ارتباط آن با تحولات جنگ تحمیلی ـ که در نشریه‌ی پاسدار اسلام درج شده بود ـ منتشرکرد.

- سفر وزیر امور خارجه برای شرکت در سی و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک.

- گزارش دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت درباره اقدامات خود در جهت اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت درخصوص جنگ ایران و عراق.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- پیام رئیس امارات متحده‌ی عربی به رئیس‌جمهور ایران و درخواست خاتمه‌ی جنگ ایران و عراق.

- مقاله‌ی یک نشریه‌ی داخلی سپاه با عنوان "بررسی مواضع جدید در جنگ" که در آن با اشاره به وقایع اخیر منطقه و کنفرانس فاس دلیل وقوع این حوادث را واکنش جدید کشورهای امریکا، عربستان، عراق و سوریه به‌خصوص در برابر جنگ دانسته و آن را بررسی کرده است.

- رهبر اتحادیه‌ی جماهیر شوروی در تلگرافی به رئیس‌جمهور سوریه به مناسبت امضای پیمان دوستی شوروی و سوریه، اعلام کرد که شوروی به کمک‌های خود به سایر کشورهای عربی که با اسرائیل مبارزه می‌کنند ادامه خواهد داد.

- تفسیر رادیو بی.بی.سی به نقل از یکی از کارشناسان مؤسسه‌ی پژوهش‌های استراتژیک لندن درباره‌ی عملیات اخیر ایران در محور مندلی و پیش‌بینی چگونگی پایان جنگ.

- درج مقاله‌ی "نگاهی به سیر تولید و روند قیمت‌گذاری نفت پس از انقلاب اسلامی" در روزنامه‌ی جمهوری اسلامی به نقل از نشریه‌ی اقتصادی خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره‌ی میزان تولید نفت کشورهای عضو اوپک و مقایسه‌ی قیمت نفت در قبل و بعد از انقلاب اسلامی و نقش کشورهای تولید‌کننده؛ به‌خصوص ایران در تثبیت قیمت واقعی نفت در بازارهای جهانی.

ارسال نظر






captcha
ارسال