فائزون|۱۵ مهر ۱۳۶۲

کدخبر : 15401 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۰۸:۲۷

تاریخ شمسی

15 مهر 1362

تاریخ قمری

29 ذی‌الحجه 1403

تاریخ میلادی

7 اکتبر 1983
 
خلاصه روز: 

- در جلسات مشترک قرارگاه مقدم حمزه با حضور فرمانده تیپ2 لشکر28 کردستان و فرمانده لشکر8 نجف در پادگان بانه، آخرین وضعیت قرارگاه تاکتیکی حمزه3 (جبهه بانه) و طرح مانور عملیات آن بررسی شد. پس از پایان این جلسات عده‌ای از فرماندهان با بالگرد اقدام به شناسایی هوایی بر روی محور شمالی دهانه شیلر کردند.

 

 

 

 

 

 

- فرماندهان ارتش و سپاه با حضور محسن رضایی و صیاد شیرازی در اردوگاه لشکر27 محمد رسول‌الله(ص) (قلاجه) به بررسی دستور جزءبه‌جزء عملیات والفجر5 پرداختند. در این جلسه فرمانده نیروی زمینی ارتش مانور زمینی و هوایی این عملیات و لزوم استفاده از هوانیروز را تشریح کرد. فرماندهان سپاه امکان اجرای عملیات در منطقه دربندیخان را منوط به اقدام هم‌زمان بر روی ارتفاعات شاخ بمو و شاخ خشیک دانستند.

- مطبوعات داخلی ایران از تحویل قطعی هواپیماهای سوپراتاندارد به عراق خبر دادند. خلبانان فرانسوی این جنگنده‌ها را از پایگاهی در غرب فرانسه به‌سوی عراق به پرواز درآورده‌اند.

- محورهای سخنان رئیس‌جمهور در خطبه‌های نمازجمعه تهران چنین بود: لزوم اجتناب از اختلاف، وحدت شیعه و سنی، بازگشایی دانشگاه‌ها و حمله موشکی به دزفول.

- درخواست وزیر مشاور در امور خارجی عمان برای ورود ایران به مذاکرات مسالمت‌آمیز به‌منظور تحقق امنیت در خلیج‌فارس.

- کشف دو هسته گردانی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در صومعه‌سرا و دستگیری اعضای آن.

- تلاش عراق برای بازسازی اسکله فاو به‌منظور ازسرگیری صدور نفت خام از خلیج‌فارس؛ طارق عزیز در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: عراق اجازه نخواهد داد ایران به صادرات نفت از خلیج‌فارس ادامه دهد، مگر اینکه عراق هم قادر به صدور نفت خود از این منطقه باشد.

- جمعیت اتحاد عالم اسلام پاکستان مراسمی را با محوریت لزوم پایان‌دادن به جنگ ایران و عراق برگزار کرد. بیشتر سخنرانان این مراسم ایران را مقصر تداوم جنگ معرفی کردند.

- اعلام حمایت دروزی‌ها و مسلمانان شیعه عضو جنبش امل از طرح آتش‌بس و حضور ناظران غربی برای حفظ آتش‌بس در لبنان؛ وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد کمیته نظامی لبنان تنها مرجعی است که می‌تواند درباره ادامه آتش‌بس و حضور ناظران غربی تصمیم بگیرد، درخواست طرف‌داران سوریه از امین جمیل مبنی‌بر چشم‌پوشی از موافقت‌نامه منعقده با رژیم صهیونیستی پیش از تشکیل نشست آشتی ملی؛ رهبر سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت که قصد ترک منطقه شمال لبنان را ندارد.

ارسال نظر






captcha
ارسال