فائزون|۱۵ مهر ۱۳۶۳

کدخبر : 15400 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۰۸:۲۵

تاریخ شمسی

15 مهر 1363

تاریخ قمری

11 محرم 1405

تاریخ میلادی

7 اکتبر 1984
 
خلاصه روز: 

- تحرکات دشمن در منطقه میمک و منطقه عملیاتی حیدر؛ گشتزنی شناورهای عراق در خور عبدا...؛ اخطار ناو امریکایی به گشت هوایی خودی.
- ادامه درگیری‌ها در کردستان و آذربایجان غربی، ادامه روند تسلیمی‌ها و تهدید شدن بعضی از آنان به وسیله حزب دمکرات.
- اطلاعات وزارت خارجه در خصوص این‌که ایران برای آزادسازی ٧۴ اسیر عراقی از امروز آمادگی دارد و این‌که هرگونه تأخیر در این امر صرفًا با تقاضای نمایندگی صلیب سرخ جهانی خواهد بود؛ دعوت اسرای عراقی از رسانه های گروهی داخلی و خارجی جهت بازدید و ارتباط مستقیم با آنان؛ گزارش خبرنگار ژاپنی از تقبیح حکومت عراق به وسیله اسرای عراقی و ابراز وفاداری سرسختانه اسرای ایرانی به جمهوری اسلامی.
- آقای ولایتی وزیر امورخارجه در مصاحبه با نیویورک تایمز: حمله نهایی ممکن است هر زمان باشد. ما هر حقی را که برای ضمانت منافعمان لازم باشد، برای خود حفظ می کنیم-؛ الثوره ارگان حزب بعث عراق: رژیم خمینی در جهت شکست پیش می رود. بدون شک حرکت عناصر مقاومت ایران (منافقین)، از حمایت گسترده داخل و خارج از ایران خودداری است.
- اظهارات وزیرخارجه ایران در مورد تلاش عراق برای استحکام روابط با امریکا؛ اظهارات وی در مورد رد احتمال بهبود روابط ایران و امریکا و عادی بودن روابط با شوروی.
- اظهارات وزیرخارجه عمان و دبیرکل ناتو درباره‌ی جنگ و امکان دخالت خارجی در منطقه.
- گزارش نشریه فارین ریپورت: وضعیت نیروی هوایی ایران، بهتر از آنان است که کارشناسان غربی با شوروی تصور می کردند. یک عراق پیروز باعث نگرانی عربستان سعودی و شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس خواهد بود.
- گزارش دستگیری ٢۵ نفر از سپاهیان پاسدار در افغانستان طی حمله غافل‌گیرانه مأمورین امنیتی کابل به محل تجمع چریک‌های مخالف دولت افغانستان و تصمیم این دولت مبنی‌بر انجام مصاحبه تلویزیونی با آنان و ارجاع موضوع به مجامع بین‌المللی.
- گزارش اختلافات در بین گروه‌ها و سازمان‌های ضدانقلابی خارج از کشور؛ از جمله بیانیه شورای ملی مقاومت علیه بنی‌صدر و توضیحات دکتر امینی در خصوص علل این اختلافات

ارسال نظر






captcha
ارسال