فائزون|۱۴ مهر ۱۳۶۱

کدخبر : 15396 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۰۸:۰۷

تاریخ شمسی

14 مهر 1361

تاریخ قمری

18 ذی‌الحجه 1402

تاریخ میلادی

6 اکتبر 1982
 
خلاصه روز: 

- عملیات محدود و تکمیلی تیپ 27 حضرت رسول(ص) در محور سان‌واپا و میان‌تنگ و تصرف پاسگاه استراتژیک میان‌تنگ و خاکریز منتهی به جاده‌ی آسفالته مندلی به نفت‌شهر و دفع پاتک‌های عراق؛ ادعای عراق مبنی‌بر درهم شکستن حمله‌ی ایران.

- هواپیماهای نیروی هوایی ایران مواضع دشمن را در منطقه‌ی عملیاتی مسلم‌‌بن‌عقیل بمباران کردند؛ حملات هواپیماهای عراقی به منطقه‌ی عملیاتی مسلم‌‌بن‌عقیل؛ سقوط هواپیمای میراژ دشمن توسط پدافند نیروهای خودی؛ سقوط یک فروند هلی‌کوپتر ایران در منطقه‌ی سان‌واپا.

- بازدید خبرنگاران خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خارجی از مناطق و ارتفاعات استراتژیک آزاد شده در عملیات مسلم‌ بن عقیل.

- گلوله‌باران شهر آبادان، 3 منزل مسکونی ویران و چند نفر زخمی شدند.

- سقوط 2 فروند هلی‌کوپتر عراقی در حمله به جزیره‌ی خارک؛ اصابت یک موشک اگزوسه به جنوب جزیره‌ی خارک.

- گلوله‌باران مواضع دشمن در جبهه‌ی مریوان، تلفات و خسارت‌هایی به دشمن وارد کرد؛ حمله‌ی ناموفق نیروهای عراقی برای نفوذ به مواضع نیروهای خودی در جبهه‌ی مهران؛ عملیات نفوذی نیروهای خودی در جبهه‌های مهران، بیات و میمک و انهدام چند سنگر اجتماعی و انفرادی دشمن؛ پناهنده شدن 3 نفر از نیروهای نظامی و مسلمان عراقی به نیروهای خودی.

- تسلیم شدن 6 نفر از عناصر کومه‌له و حزب دمکرات به سپاه مریوان و تحویل سلاح‌هایشان؛ برخورد 3 خودرو با مین در حوالی مهاباد و جاده‌ی پیرانشهر ـ سردشت؛ پاک‌سازی ارتفاعات جنوب شرقی مهاباد؛ دستگیری یک نفر از اعضای گروه‌های مسلح غیرقانونی در سنندج هنگام حمل مایحتاج ضروری به خارج از شهر سنندج، فرد دیگر گریخت.

- ناکامی عناصر سازمان مجاهدین خلق در ترور نیروهای بسیج در دروازه دولاب تهران؛ دستگیری 10 نفر از عناصر سازمان در تهران؛ دستگیری مسئول تشکیلاتی سازمان در سنندج و خودکشی وی؛ شهادت یکی از نیروهای کمیته‌ی رودبار به‌دست عناصر سازمان.

- دیدار سفیران جدید کشورهای کوبا و الجزایر در ایران با رئیس‌جمهور و تقدیم استوارنامه‌هایشان.

- مذاکره‌ی وزیران خارجه‌ی امریکا و شوروی در نیویورک در دفتر نمایندگی شوروی در سازمان ملل، سخنان سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا درباره‌ی محتوای مذاکرات.

- ورود یاسر عرفات به عراق به دنبال اعلام حمایت کشورهای عربی از عراق و سفر شاه اردن به بغداد، جزئیات مذاکرات اعلام نشده است.

- خبر روزنامه‌ی سعودی الجزیره درباره‌ی اعزام آتی ده هزار نفر از نیروهای نظامی سودان به عراق؛ درخواست دبیرکل شورای اسلامی سودان از رئیس‌جمهور این کشور برای انصراف از تصمیم خود در کمک به عراق.

- گزارش روزنامه کیهان به نقل از منابع موثق کویتی از دستگیری و بازگرداندن پناهندگان عراقی کویت به‌دستور دولت این کشور.

- دو مقاله تحلیلی روزنامه‌ی گاردین درباره‌ی تأثیر جنگ بر وضعیت اقتصادی کشور عراق و ارسال مجدد سلاح و تجهیزات نظامی از شوروی به عراق.

- مقاله‌ی روزنامه‌ی نیویورک تایمز با عنوان"در یک جنگ فرسایشی، عراق بدون دریافت کمک تا چه مدت می‌تواند در مقابل نیروهای ایران دوام بیاورد؟" که در آن به بررسی و تحلیل وضعیت کنونی جنگ، بعد از عملیات جدید ایران می‌پردازد.

ارسال نظر






captcha
ارسال