فائزون|۱۴ مهر ۱۳۶۳

کدخبر : 15394 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۰۸:۰۴

تاریخ شمسی

14 مهر 1363

تاریخ قمری

10 محرم 1405

تاریخ میلادی

6 اکتبر 1984
 
خلاصه روز: 

- شایعه حمله ایران در ماه محرم، در اکثر شهرهای مرزی شمال عراق و انتقال وسایل و اثاثیه گرانبها بصورت مخفیانه توسط اهالی این شهرها؛ آماده باش صددرصد دشمن و شکستن دیوار صوتی در میمک، پناهنده شدن یک راننده سرباز خودی به دشمن - پرواز هواپیماهای عراقی در ارتفاع بالا و شکستن دیوار صوتی در منطقه عمومی کوشک، اهواز، مجنون و زید.

- درگیری با ضدانقلاب در اشنویه، ارومیه و تلفات طرفین؛ گروگانگیری دمکرات‌ها در ارومیه؛ مین گذاری در سلماس و شهید و مجروح شدن ١۵ نفر؛ تردد عناصر دمکرات در سنقر و راه مهاباد به خوی؛ شکنجه مسئول اطلاعات سپاه سردشت که قبلاً اسیر شده بود و ارتقای تشکیلاتی فرد اسیرکننده وی در حزب دمکرات

- احتمال آغاز یک تصفیه خونین دیگر در حزب بعث عراق با توجه به برکناری معاون وزارت خارجه و وزیر مشاور در امورخارجه این کشور از سمت‌های خود توسط صدام؛ انتخابات قریب الوقوع مجلس جدید خلق عراق که سه چهارم نمایندگان آن رسماً به حزب بعث وابسته خواهند بود؛ گزارش روزنامه اطلاعات در خصوص تظاهرات ضددولتی طی مراسم عاشورا در کربلا.

- گزارش واشنگتن پست از مصاحبه طارق عزیز، در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک، شامل تبیین و ترویج مواضع عراق.

- تکذیب ادعای روزنامه پاکستانی در خصوص طرح ترکیه و عربستان برای پایان جنگ توسط عربستان، آمادگی وزیرخارجه عربستان برای دیدار از تهران در صورت دعوت از سوی ایران؛ تحلیل سیاسی سپاه از این مسئله که این گونه اعلام آمادگی‌ها برای دیدار و مذاکره با جمهوری اسلامی ایران با آمادگی ما برای انجام عملیات در ارتباط است.

- گزارش خبرنگار نشریه کوریره دلاسرا از بازدید جبهه های جنوب.

- تکذیب دخالت حزب ا... در انفجار سفارت امریکا در بیروت و انفجارهای قبلی؛ ادعای مجدد امریکا در خصوص مسئولیت حزب ا... در این حملات.

- بررسی اختلافات مالی ایران و امریکا و سوءاستفاده های بی حساب ایالات متحده از موقعیت کنونی خویش در گفتاری نسبتاً مفصل از رادیو مسکو.

- درگیری‌های شدید بین تسنن و تشیع در کراچی پاکستان که به نوشته یک نشریه سپاه، توسط وهابی‌ها ایجاد شده است.

- واکنش کمیته مرکزی حزب توده به اظهارات و مصاحبه احسان طبری در خصوص ندامت از گذشته خویش و ادعای زیر شکنجه بودن و اجبار وی به شرکت در این "نمایش تلویزیونی".

ارسال نظر






captcha
ارسال