فائزون|۱۳ مهر ۱۳۶۱

کدخبر : 15390 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۰۷:۵۵

تاریخ شمسی

13 مهر 1361

تاریخ قمری

17 ذی‌الحجه 1402

تاریخ میلادی

5 اکتبر 1982
 
خلاصه روز: 

- حملات محدود هواپیماهای عراقی به منطقه‌ی عملیاتی مسلم‌بنعقیل؛ انهدام 4 تانک و نفربر دشمن بر اثر آتش نیروهای خودی در منطقه‌ی عملیاتی؛ گزارش خبرگزاری یوگسلاوی از وضعیت شهر مندلی عراق پس از گذشت 5 روز از عملیات مسلم‌‌بن‌عقیل؛ 4 مجروح در گلوله‌باران آبادان.

- اطلاعیه‌ی ستاد مرکزی سپاه پاسداران درخصوص دعوت از نیروهای مجرب برای حضور مجدد در جبهه‌ها.

- در ادامه‌ی پناهندگی مردم عراق به جمهوری اسلامی، امروز 5 نفر دیگر از مردم عراق به ایران پناهنده شدند؛ خبر روزنامه‌ی کیهان از پناهندگی 13 نفر از مردم عراق به ایران.

- برخورد دو خودرو با مین در جنوب شرقی سنندج و حوالی پیرانشهر؛ دستبرد عناصر حزب دموکرات به اموال مردم در پیرانشهر؛ به گروگان‌گرفته شدن دو مسافر ـ که درجه‌دار و نظامی بودند ـ در جاده‌ی سردشت ـ بانه؛ توقف عملیات پاک‌سازی روستاهای اطراف صائین‌دژ به دلیل جاری شدن سیل؛ تسلیم شدن 2 نفر از عناصر کومه‌له با اسلحه‌هایشان در مریوان به سپاه.

- اعضای یک تیم عملیاتی سازمان مجاهدین خلق، یکی از هواداران سابق این سازمان را که در یک کارگاه ریخته‌گری کار می‌کرد با انداختن در کوره‌ی کارگاه به شهادت رساندند و پسر عموی وی را که در محل بود به شدت مضروب کردند؛ ترور یک پیشمرگ مسلمان در سنندج به دست عناصر سازمان؛ ربودن 2 موتورسیکلت با زور اسلحه در خیابان نارمک توسط عناصر سازمان؛ کشف یک خانه‌ی تیمی در اصفهان و دستگیری اعضای آن؛ اطلاعیه‌ی روابط عمومی سپاه درباره‌ی دستگیری بیش از 30 تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق در شهرهای تهران و کرج.

- کشف انبارهای سلاح و مهمات اتحادیه‌ی کمونیست‌ها در آبادان به دنبال دستگیری اعضای اتحادیه در خوزستان.

- ابوالحسن بنی‌صدر در مصاحبه با یک نشریه‌ی ایتالیایی، عراق را مسئول حادثه‌ی خیابان ناصرخسرو تهران دانست، این در حالی است که مسعود رجوی نخست‌وزیر بنی‌صدر، قبلاً ایران را مسئول بمب‌گذاری معرفی کرده بود.

- دیدار وزیر خارجه‌ی عراق با وزیر خارجه‌ی امریکا در حاشیه‌ی اجلاس سازمان ملل و مذاکره درباره‌ی موضوع فلسطین و جنگ عراق و ایران.

- بازتاب تصمیم سودان مبنی‌بر اعزام نیرو به عراق، محکومیت این تصمیم ازجانب جبهه‌ی سوسیالیستی مردمی سودان و روزنامه‌ی "الشعب" ارگان حزب بعث سوریه؛ بررسی نقش عربستان در این تصمیم در نشریه‌ی آلمانی دی‌ولت؛ ابراز نگرانی نشریه‌ی فرانکفورتر الگمانیه از گسترش جنگ در منطقه؛ خبر خبرگزاری رویتر درباره‌ی امکان پیروی سایر کشورهای عربی از سودان؛ خبر واحد اطلاعات سپاه از حضور افسران اردنی در جبهه‌های مقابل مریوان، گزارش روزنامه اطلاعات از حضور نیروهای اردنی در ارتش عراق بعد از عملیات رمضان.

- انعقاد موافقت‌نامه‌ای بین مقامات دولت ترکیه و بانک عمران اسلامی برای دریافت وام 18 میلیون دلاری به‌منظور خرید نفت خام از عراق.

- مقالات نشریات کرسنت اینترنشنال چاپ کانادا و گاردین چاپ انگلستان درباره‌ی بررسی اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور عراق.

- مقاله‌ی روزنامه‌ی اطلاعات درباره اوضاع کنونی جنگ و بررسی دلایل تداوم عملیات‌های ایران.

- مقاله‌ی روزنامه‌ی جمهوری اسلامی با عنوان "سرمایه‌گذاری برای حفظ صدام" که در آن به بررسی بازتاب جهانی پیروزی‌های اخیر ایران پرداخته‌است.

- خبر خبرگزاری کویت مبنی‌بر مذاکره‌ی ایران برای خرید 2 سوپر تانکر از بخش کشتی‌رانی بریتیش پترولیوم.

- علمای امامیه‌ی پاکستان حمله‌ی مأموران عربستان سعودی به حجاج ایرانی را محکوم و همبستگی‌شان را با انقلاب ایران اعلام کردند.

ارسال نظر






captcha
ارسال