فائزون|۱۳ مهر ۱۳۶۵

کدخبر : 15387 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱|۰۷:۴۹

تاریخ شمسی

13 مهر 1365

تاریخ قمری

30 محرم 1407

تاریخ میلادی

5 اکتبر 1986
 
خلاصه روز: 

- پی‌گیری مباحث عملیات "فتح1": یکی از کادرهای عملیاتی قرارگاه رمضان در جلسه با فرماندهان اتحادیه میهنی کردستان عراق: "روابط جدید با شما بر اساس طرح عملیاتی وحدت (حمله به کرکوک) است." جلال طالبانی: "عملیات وحدت برای ما از هر چیزی حتی خودمختاری نیز مهم‌تر است."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- به تلافی حملات روز گذشته عراق به مناطق مسکونی و صنعتی خوزستان، تأسیسات اقتصادی و نظامی بصره و "کوت" هدف حملات توپخانه خودی قرارگرفت.

- یک کشتی باری لیبریایی مورد حمله قرارگرفت. بیمه لویدز: "کشتی لیبریایی را دو هلی‌کوپتر ایرانی هدف چهار موشک قرار دادند که دچار آتش‌سوزی شد." رویتر: این کشتی حامل سیمان و از رأس‌الخیمه عازم بندر کویتی شعیبیه بود.

- با تلاش متخصصان صنایع نظامی کشور، فشنگ تیربار نارنجک‌انداز 30 میلی‌متری ساخته شد.

- سپاه‌پاسداران جهت گسترش سازمان رزم و آموزش نیروهای بسیج، دستورالعمل تأسیس اردوگاه‌های "انصارالحسین" را به نواحی سپاه ارسال کرد.

- 5300 تن از نیروهای داوطلب بسیجی از اصفهان، گرگان و چهارمحال‌بختیاری به جبهه‌ها اعزام شدند. همچنین 325 کامیون و تریلر حامل هدایای مردم کرمان به جبهه‌ها ارسال شد.

- نماینده دائمی ایران در سازمان‌ملل: ایران سعی کرده که با کشورهای منطقه در مورد انعقاد یک قرارداد امنیتی همکاری کند. پیشنهاد پنج ماده‌ای اخیر عراق مبنی‌بر انعقاد یک قرارداد امنیتی بین تمامی کشورهای منطقه خلیج‌فارس و از جمله ایران بی‌ربط است، زیرا عراق خود منشاء ناامنی و جنگ‌افروزی در منطقه است … شورای امنیت تا کنون قادر به اجرای مسئولیت‌های خود نبوده، لذا ما این شورا را تحریم می‌کنیم.

- وزیر مشاور در امورخارجه کویت هرگونه استفاده نیروهای عراقی از جزیره بوبیان را تکذیب کرد.

- نشست وزیران دفاع شش کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس با توصیه‌هایی برای اجلاس آتی سران این شورا، به کار خود پایان داد.

- رئیس‌ امارات متحده عربی در پی سفر به آلمان‌غربی، ترکیه و مراکش، در عربستان با پادشاه این کشور درباره جنگ ایران و عراق گفت‌وگو کرد. شیخ زاید گفت که امیدوار است فرانسه و دیگر کشورهای جامعه اروپا ابتکاری برای خاتمه جنگ بیابند.

- وزیر خارجه کویت: موضوع جنگ ایران و عراق در مذاکره اخیر وزیران خارجه امریکا و شوروی مطرح شد ولی برخی اختلافات مانع از صدور اعلامیه مشترک شد.

- وزیر خارجه ایتالیا: ایتالیا مایل است جهت یافتن راه‌حلی برای خاتمه جنگ، با سازمان‌ملل همکاری نماید.

ارسال نظر






captcha
ارسال