فائزون|۱۲ مهر ۱۳۶۳

کدخبر : 15379 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۳۰|۱۲:۱۳

تاریخ شمسی

12 مهر 1363

تاریخ قمری

8 محرم 1405

تاریخ میلادی

4 اکتبر 1984
 
خلاصه روز: 

- تشکیل جلسه فرماندهان سپاه و کادرهای عملیات و اطلاعات قرارگاه خاتم در خصوص پیگیری مسائل عملیات بزرگ آتی در هور و نیز تهیه پاسخ به سؤالات فرماندهی کل سپاه از معاونت عملیات خاتم

- نامه فرماندهی کل سپاه به وزیر کشور و درخواست عدم واگذاری مأموریت‌های انتظامی به سپاه با هدف آزادکردن هرچه بیشتر نیروهای سپاه برای امر جنگ؛ هشدار حفاظت ستاد مرکزی سپاه به ستاد مرکزی کمیته انقلاب اسلامی در خصوص احتمال ترور آقایان کروبی و مهدوی کنی.

- تحرکات در اردوی دشمن: نقل و انتقالات ارتش عراق در شمال این کشور از جمله استقرار موشک زمین به زمین در جنگل‌های چمگرزه، احداث فرودگاه اضطراری در اربت و استقرار ٢۶فروند هواپیمای جنگی در آن؛ اقدام ارتش عراق به شناسایی یک ارتفاع بلند در نزدیکی مرز عراق با ترکیه، و احتمال تأسیس پاسگاه در ارتفاع مزبور وجود دارد که در این صورت ارتباط شرق و غرب منطقه شمال به کنترل دیده بانی عراق درخواهد آمد.

- هشدار طرح و عملیات ستاد مرکزی سپاه به کلیه مناطق و قرارگاه‌های سپاه تحت عنوان اقدامات مراقبتی - امنیتی به مناسبت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورا و تجمع عزاداران

- اجرای کمین در جاده آسفالت دهلران - مهران و پاوه؛ درگیری و تحرکات ایذائی در: اشنویه، تکاب و بوکان؛ گزارش احتمال خرابکاری در سقز؛ کشف و خنثی سازی یک مین ضدتانک کارگذاشته توسط دمکرات در صائین دژ؛ تصمیم ستاد مرکزی سپاه مبنی‌بر تشکیل دو تیپ مستقل در پاوه و جوانرود.

- اعلام دولت عراق به بازنشستگان نظامی و دولتی عراق مبنی‌بر عدم پرداخت حقوق آنان در صورت عدم حضور در جبهه

- مذاکرات مقامات ژاپنی و ایرانی در تهران در خصوص از سرگیری کار احداث مجتمع ٣٢ میلیارد دلاری پتروشیمی جنوب ایران و گزارش یک روزنامه ژاپنی و یک نشریه داخلی سپاه در خصوص مسائل مجتمع مذکور

- بحث بی‌طرف کردن منطقه خلیج‌فارس در ملاقات وزرای خارجه شورای همکاری با شولتز که به عقیده ناظران سیاسی هدف امریکا از این طرح این مسئله، جلوگیری از نفوذ شوروی است.

- دیدار معاون دوم نخست وزیر و وزیر دفاع و هواپیمایی عربستان با وزیر دفاع فرانسه

- وزیرخارجه ایران در بازگشت از اجلاس سازمان ملل: ما به همه کشورها و گردهمایی که بخواهند به صورت جدی با رژیم غاصب اسرائیل مبارزه کنند، کمک می‌کنیم.

- در پی اظهار نظر وزیرخارجه جمهوری اسلامی مبنی‌بر اینکه عامل اصلی ماجرای انفجار اخیر سفارت امریکا، اقدامات امریکا در لبنان است، یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا وی را متهم به تشویق و ترغیب تروریسم بین الملل کرد.

- مخالفت رهبر جنبش توحید اسلامی با خلع سلاح اهالی طرابلس توسط سوریه و تقدیر وی از نقش ایران در لبنان؛ اعلام موافقت ایران با مسلح بودن اعضای جنبش توحید اسلامی، در دیدار اعضای این جنبش با دیپلمات‌های ایرانی در دمشق؛ تحلیل یک نشریه سیاسی داخلی سپاه در خصوص اختلافات سوریه و جنبش توحید اسلامی؛ نظر کارشناسان وزارت خارجه مبنی‌بر ادامه حمایت ایران از جنبش توحید.

- پیوستن یک گروه انشعابی از سازمان چریک‌های فدایی خلق موسوم به پیرو برنامه هویت به شورای ملی مقاومت؛ گزارش رادیو بی. بی. سی از اختلافات داخلی مخالفان نظام اسلامی

- گزارش مفصل خبرگزاری جمهوری اسلامی از برپایی دهمین نمایشگاه بین المللی اقتصادی ایران که در وضع جنگی ایران، از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارسال نظر






captcha
ارسال