فائزون|۱۲ مهر ۱۳۶۵

کدخبر : 15378 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۳۰|۱۲:۱۱

تاریخ شمسی

12 مهر 1365

تاریخ قمری

29 محرم 1407

تاریخ میلادی

4 اکتبر 1986
 
خلاصه روز: 

- گزارش نیروهای مستقر در نزدیکی منطقه علمیاتی "فتح 1" (کرکوک) از عادی بودن اوضاع.

- در تهاجم هواپیماهای عراقی به مناطق مسکونی و اقتصادی دزفول، اندیمشک و کشت و صنعت کارون در حومه شوشتر، 24 غیرنظامی شهید و 185 تن مجروح شدند. در این تهاجم یک هواپیمای دشمن سرنگون شد.

- ستاد مرکزی سپاه: مرحله سوم اعزام سراسری "وارثان عاشورا" در هفته جاری آغاز خواهد شد.

- لشکر27 حضرت‌رسول غنایم به دست آمده در عملیات "والفجر8" شامل تانک‌های تی-72 و تی-62، موشک‌اندازهای مختلف، انواع خمپاره‌انداز و توپ‌های ضدهوایی را در تهران به نمایش گذارد.

- بررسی آخرین تحولات علمی مقابله با سلاح‌های شیمیایی و نحوه انتقال تجربیات در زمینه جنگ شیمیایی در گردهم‌آیی فرماندهان یگان‌های پدافندی سپاه‌پاسداران. ارسال 100 دستگاه خودرو خنثی‌کننده گازهای شیمیایی به جبهه‌ها.

- وزیر بهداری عراق: ما به وضوح اعلام کرده‌ایم که از اسلحه شیمیایی استفاده نکرده‌ایم و ادعاهای ایران سرپوشی بر شکست‌های حملات آن کشور محسوب می‌شود.

- به دنبال تهدید عراق مبنی‌بر حمله به امکانات شرکت سوئدی نوبل ـ‌که طرف قرارداد ایران در تکمیل مجتمع شیمیایی اصفهان است‌ـ وزیرخارجه سوئد گفت: ما نمی‌توانیم برخورد تهدید‌آمیز عراق علیه کمپانی‌های سوئدی را بپذیریم و در مقابل این تهدید عراق سکوت نخواهیم کرد.

- صدام حسین در یک پیام رادیویی اعلام کرد: دانش‌آموزان و دانشجویانی که به مراکز آموزشی اعزام شده‌اند، به شهرهای خود بازگردند؛ ما وظیفه داشتیم که امکانات غیرعادی کشور را برای مقابله با دشمن بسیج کنیم. همچنین صدام حسین در جلسه با شورای فرماندهی انقلاب عراق تدابیر جدیدی را برای رویارویی با نیروهای ایرانی مورد بررسی قرار داد.

- وزیران دفاع شش کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس برای اتخاذ یک استراتژی دفاعی به منظور مقابله با خطرات ناشی از جنگ شش ساله، تشکیل جلسه دادند.

- فرمانده نیروی دریایی امریکا در خاورمیانه: حضور ما باعث کاهش حمله به نفت‌کش‌ها خواهد شد. امریکا اجازه بسته شدن تنگه هرمز را نخواهد داد. توجه ما جلوگیری از گسترش جنگ به کشورهای منطقه می‌باشد.

- مقام‌های امریکایی مسئول مذاکره پنهانی با ایران، تصمیم گرفتند که به کانال دوم ارتباط با ایران اولویت دهند و کانال اول و قربانی‌فر را حذف کنند.

- حزب کارگران انگلیس در کنفرانس سالانه خود، قطع‌نامه شدیداللحنی درباره جنگ ایران و عراق تصویب کرد. این حزب حمایت خود را از گروه‌های مخالف جمهوری‌اسلامی اعلام نمود.

- امام خمینی در نامه‌ای به آیت‌الله منتظری، وی را از مخالفت با اقدامات انجام شده درباره تخلفات مهدی هاشمی و حمایت از او نهی کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال