فائزون|۱۲ مهر ۱۳۶۶

کدخبر : 15377 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۳۰|۱۱:۴۳

تاریخ شمسی

12 مهر 1366

تاریخ قمری

10 صفر 1408

تاریخ میلادی

4 اکتبر 1987
 
خلاصه روز: 

- بررسی طرح‌های پیشنهادی برای عملیات در منطقه شلمچه در جلسه قرارگاه شهید بروجردی با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرماندهان قرارگاه‌ها و لشکرهای مأمور به اجرای این عملیات.

- بررسی نتایج اجرای مانور نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس در جلسه‌ای در جزیره خارک با حضور فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی سپاه و واحدهای مانورکننده. تأکید فرمانده نیروی دریایی سپاه به ادامه مأموریت و تلاش بیش‌تر و مؤثر‌تر این نیرو در خلیج‌فارس. گزارش‌های رسانه‌های خارجی مبنی‌بر حمله قایق‌های تندروی ایران به خفجی.

- سخنان محسن رضایی در جلسه با فرماندهان نیروی دریایی سپاه درباره نتایج مانور و اشکالاتی که در حین اجرای مانور بروز کرد و تأکید بر لزوم رفع مشکلات و حضور عملی نیروها در دریا و آشنایی با تاکتیک‌های دریایی.

- گلوله‌باران مراکز صنعتی و نظامی استان بصره. تبادل آتش در مناطق عملیاتی سومار و سرپل ذهاب.

- دعای عراق درباره گلوله‌باران شهر بصره و شروع مجدد جنگ شهرها از سوی ایران. عراق ایران را به ادامه‌ی جنگ شهرها تهدید کرد.

- بازتاب تشدید جنگ شهرها در مطبوعات خارجی از جمله: خبرگزاری یونایتدپرس، روزنامه‌های تایمز‌مالی و گاردین.

- اجرای عملیات چریکی ظفر2 به همت نیروهای لشکر بدر مجلس اعلای عراق در پاسخ به شرارت‌های رژیم بغداد و بمباران شیمیایی و ویرانی روستاهای کردنشین عراق. اجرای کمین نیروهای اتحادیه میهنی در جاده اربیل ـ سلیمانیه.

- اجرای آتش توپخانه روی مقر سازمان مجاهدین خلق در منطقه نکیسر.

- اجرای دو کمین عناصر کومه‌له جاده سنندج ـ دیواندره و مسدود کردن جاده. درگیری نیروهای خودی و عناصر دمکرات در شمال‌غربی مریوان و سردشت. درگیری عناصر کومه‌له با نیروهای خودی در منطقه بانه.

- سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش و تأکید بر ضرورت آموزش‌های نظامی و اشاره به مسائل خلیج‌فارس و رودررویی امریکا با جمهوری اسلامی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- همکاری اطلاعاتی نیروهای دریایی شوروی و امریکا در خلیج‌فارس. مقام‌های اجرایی امریکا سطح همکاری نیروهای دریایی امریکا، فرانسه و انگلیس را عالی توصیف کردند.

- دو ناوچه نیروی دریایی ایتالیا یک کشتی تجاری آن کشور را در خلیج‌فارس اسکورت کردند. سقوط یک هلی‌کوپتر امریکایی در خلیج‌فارس در نزدیکی ناو فرماندهی لاسال.

- تأکید وزیر خارجه هلند بر اقدامات دیپلماتیک برای کاهش تشنج در منطقه هم‌زمان با اعزام ناوگان این کشور به خلیج‌فارس.

- درخواست ژاپن از ایران برای تأمین امنیت کشتی‌های ژاپنی که در خلیج‌فارس تردد می‌کنند؛ موافقت ایران با این درخواست و گلایه از همکاری ژاپن با اقدامات مداخله‌جویانه امریکا. گزارش بی.بی.سی در این‌باره.

- افزایش تلاش‌های کشورهای منطقه برای میانجیگری بین ایران و عراق و برقراری آتش‌بس.

- گشایش مجدد راه تردد نیروهای سپاه‌پاسداران بین سوریه و لبنان.

- ترکیه بزودی در مرزهای ایران مانور نظامی اجرا می‌کند.

- افزایش حملات گروه‌های ضدانقلاب و میلیشیای افغانستان در مرزهای ایران؛ ستاد مرکزی سپاه اعلام کرد که سازمان امنیت افغانستان گروه‌هایی را به همراه مواد منفجره برای خرابکاری به ایران فرستاده است.

- دستگیری عوامل سه باند جاعل کارت پایان خدمت وظیفه، گذرنامه و شناسنامه و خرید و فروش اسلحه غیر‌مجاز و سرقت اتومبیل در خوزستان.

ارسال نظر






captcha
ارسال