فائزون|۱۱ مهر ۱۳۶۱

کدخبر : 15374 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۳۰|۱۱:۲۷

تاریخ شمسی

11 مهر 1361

تاریخ قمری

15 ذی‌الحجه 1402

تاریخ میلادی

3 اکتبر 1982
 
خلاصه روز: 

- تلاش مجدد رزمندگان برای تصرف کامل سلمان‌کشته به نتیجه نرسید و قسمتی از این ارتفاع در دست دشمن باقی ماند؛ گزارش‌های راوی قرارگاه ظفر و راوی تیپ 31 عاشورا درباره‌ی دلایل عدم موفقیت نیروهای خودی.

- ناکامی ارتش عراق در پاتک‌هایش به منطقه‌ی عملیاتی مسلم‌ بن عقیل و تلفات سنگین نیروهای دشمن بر اثر مقاومت نیروهای خودی.

- اجرای پنجمین مرحله‌ی عملیات نفوذی حسن‌بن علی(ع) در منطقه‌ی میمک و کشته و زخمی شدن 250نفر از افراد دشمن.

- بر اثر گلوله‌باران آبادان 6 نفر مجروح شدند و 3 منزل مسکونی آتش گرفت.

- عملیات مجاهدان مسلمان عراقی در محور کرکوک ـ بغداد؛ تقاضای پناهندگی 6 عراقی از جمهوری اسلامی؛ راهپیمایی دانشجویان مسلمان عراقی مقیم امریکا در مقابل کاخ‌سفید علیه رژیم عراق.

- حمله‌ی افراد حزب دمکرات به یک خودرو جهاد سازندگی در غرب سلماس؛ برخورد 3 خودرو با مین در حوالی پسوه و مهاباد؛ پاک‌سازی ارتفاعات "سکو" در شمال سردشت؛ پاک‌سازی 4 روستا در محور صائین‌دژ ـ میاندوآب ـ بوکان؛ عملیات نیروهای پایگاه کورانا در غرب ارومیه علیه نیروهای حزب دمکرات؛ درخواست امان‌نامه‌ی 3 تن از افراد وابسته به سازمان‌های مسلح غیرقانونی از سپاه در شهرهای بانه و مهاباد.

- تیراندازی عناصر سازمان مجاهدین خلق در تهران به مراجعه‌کنندگان برای دریافت فرم طرح "مالک و مستأجر" و ساختمان سفارت لیبی؛ دستگیری محافظ سابق همسر رجوی در تهران؛ تیراندازی عناصر سازمان در اراک به سوی یک تیم ایست‌ و‌بازرسی، 2 نفر از مهاجمان دستگیر شدند؛ یک شهید و یک زخمی براثر عملیات تروریستی سازمان در شهرهای اراک و اصفهان.

- اعدام یکی از فرماندهان عملیاتی سازمان مجاهدین خلق به جرم فعالیت مسلحانه و ترور 7 نفر از اعضای بسیج در قائم‌شهر.

- گزارش روزنامه‌ی کیهان از آخرین اعزام نیروهای داوطلب مردمی به جبهه‌های جنگ

- فرمانده هوانیروز اصفهان از خودکفایی ایران در زمینه‌ی تربیت کادر خلبانی انواع هلی‌کوپترهای شنوک و کبری خبر داد.

- گزارش روابط عمومی وزارت بازرگانی از آمار اقلامی که در اختیار ارگان‌های مختلف برای بازسازی مناطق جنگ‌زده قرار گرفته است.

- گزارش روزنامه‌ی نیویورک تایمز از انفجار بمب در خیابان ناصر خسرو، این روزنامه این انفجار را در ادامه‌ی بمب‌گذاری‌های اخیر تهران ارزیابی کرد؛ خبر روزنامه‌ی اطلاعات از پیام تسلیت رهبر لیبی به امام خمینی درپی بمب‌گذاری جمعه شب در تهران. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- دیدار مسئولان دانشجویان دانشکده‌ی افسری ارتش، سربازان یگان‌های مختلف خطوط مقدم جبهه‌ها و بانوان و مددکاران دایره‌ی شهدای ارتش با امام خمینی، اشاره به ویژگی‌های جمهوری اسلامی به عنوان مولودی جدید، اعلام صلح‌طلب بودن ایران و بر شمردن شرایط صلح عادلانه بین ایران و عراق و محاکمه‌ی متجاوز و پرداخت غرامت به ایران به عنوان شرایط اصلی برقرار صلح مهم‌ترین محورهای بیانات امام بود.

- پاسخ امام خمینی به پیام‌های تبریک رؤسای جمهور الجزایر و اندونزی به مناسبت عید قربان و انتقاد از کوتاهی کشورهای اسلامی در برابر جنایت‌های اسرائیل در لبنان.

- پیام رئیس‌جمهور به دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی و درخواست جلسه‌ی فوق‌العاده‌ی سازمان کنفرانس اسلامی با توجه به حوادث لبنان.

- مصاحبه‌ی اختصاصی روزنامه‌ی جمهوری اسلامی با وزیر خارجه پس از پایان جلسه هیئت دولت درباره‌ی نتایج احتمالی جلسه‌ی شورای امنیت و پیشنهاد رئیس‌جمهور درباره‌ی تشکیل کنفرانس سران کشورهای اسلامی.

- واکنش کشورهای عربی و اسلامی به پیروزی ایران در عملیات مسلم‌ بن عقیل، تشکیل جلسه‌ی فوق‌العاده‌ی دولت اردن برای بررسی اوضاع جنگ؛ تصمیم سودان برای ارسال اسلحه و اعزام سرباز به عراق؛ درخواست عربستان از ایران برای توقف جنگ؛ گفتار رادیو ریاض و تهدید ایران به رویارو‌شدن با کشورهای عربی؛ پیام سکوتوره به رؤسای جمهور ایران و عراق و درخواست توقف جنگ؛ روزنامه‌ی کویتی القبس دفاع از عراق را وظیفه‌ی ملی دانست.

- گفت‌وگوی عضو کمیته‌ی مردمی دفتر جماهیر لیبی با روزنامه‌ی کیهان درباره‌ی دیدگاه این کشور درخصوص جنگ ایران و عراق.

- گزارش نشریه‌ی کانادایی "کرسنت اینترنشنال" درباره‌ی کمک‌های نظامی یوگسلاوی و مصر به عراق.

- گفتار رادیو باکو که در آن ضمن تقدیر از عملکرد ایران در سیاست جهانی و تحمیلی خواندن جنگ از جانب امریکا، ایران را دعوت به صلح و رفتار مسالمت‌آمیز با عراق می‌کند.

- اعتراض وزیران امور خارجه‌ی سوریه، انگلیس، ایتالیا، لوزامبورگ و هلند درخصوص حمله‌ی اسرائیل به لبنان و محکومیت آن در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل.

ارسال نظر






captcha
ارسال