فائزون|۱۱ مهر ۱۳۶۶

کدخبر : 15370 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۳۰|۱۱:۱۲

تاریخ شمسی

11 مهر 1366

تاریخ قمری

9 صفر 1408

تاریخ میلادی

3 اکتبر 1987
 
خلاصه روز: 

- ادامه طرح‌ریزی مانور و بررسی سازمان رزم عملیات در منطقه ماووت و چاره‌اندیشی برای حل مشکلات موجود بر سر راه عملیات در این منطقه در جلسه فرماندهان سپاه.

- در جلسه فرماندهان سپاه در قرارگاه شهید بروجردی بانه درباره شناسایی‌های انجام گرفته در منطقه دشت‌زور، حلبچه، سید‌صادق و خورمال عراق و اجرای عملیات منظم و گسترده در این منطقه بحث و بررسی شد.

- در جلسه فرماندهان و مسئولان مهندسی و پشتیبانی نیروی زمینی سپاه مشکلات مالی و پشتیبانی عملیات در منطقه شمال مطرح گردید و برای رفع آن مقرر شد طی نامه‌ای به آقای هاشمی نیازها اعلام گردد.

- حمله هوایی عراق به تأسیسات نفتی آغاجاری و رامهرمز. گلوله‌باران آبادان و خرمشهر.

- حمله افراد سازمان مجاهدین خلق به یک گردان ارتش در جنوب قصر‌شیرین. ورود تعدادی از منافقین از خاک عراق به ارتفاعات بانه برای شناسایی و کسب اطلاعات.

- دستگیری 25 تن از اعضای کومه‌له در مریوان در پی اجرای طرح ضربه‌زدن به هسته‌های تشکیلاتی گروه‌های ضدانقلاب.

- مبارزین کرد عراقی با حمله به شهر دگانه در استان اربیل 8 نیروی دشمن را اسیر کردند و 4 تن را کشتند.

- اجرای مانور "آزادی جزیره" با هدف آمادگی و آموزش یگان‌های دریایی سپاه‌پاسداران در تأمین امنیت و دفاع از جزیره خارک و حوزه‌های نفتی ایران در خلیج‌فارس.

- منابع خبری غرب: نیروهای ایران قصد داشتند به منطقه نفتی رأس‌الخفجی در سواحل عربستان حمله کنند. و آماده‌باش نظامی عربستان و حرکت سریع کشتی فرماندهی امریکایی "لاسال" به سمت شمال خلیج‌فارس. بی.بی.سی: حدود 40 قایق تندرو و مسلح ایرانی به سوی تأسیسات نفتی خفجی در حرکت بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- بازتاب تحولات امروز خلیج‌فارس در رسانه‌های غرب؛ بی.بی.سی هدف ایران را آزمون میزان قاطعیت سعودی‌ها در دفاع از خود عنوان کرد. گزارش کردزمن از حادثه خفجی.

- گزارش رویتر از قفل شدن رادار کشتی جنگی ایران روی یک کشتی امریکایی، هشدار کشتی امریکایی و برگشت کشتی ایران.

- اعزام کشتی‌ها و مین‌روب‌های بیش‌تر به خلیج‌فارس از طرف ایتالیا، فرانسه و ژاپن به‌رغم خودداری ابتدایی آنان با همکاری نظامی با امریکا.

- پیشنهاد برخی از سران عرب به امریکا برای استفاده از بمب‌ها نوترونی علیه ایران.

- عراق 25 فروند هواپیمای پیشرفته "سوخوی25" از شوروی دریافت کرد، ویژگی این هواپیما حمله‌های شدید و سریع علیه ستون‌های زرهی و گریز از آتش پدافند هوایی است. یونایتدپرس: عراق 300 هواپیما و ایران 70 هواپیمای جنگی در اختیار دارند.

 

 

 

 

 

- اختلاف نظر ایران و عراق در چگونگی اجرای قطعنامه598 از زبان محمد‌جواد لاریجانی.

- تسهیلات ترکیه به عراق برای صدور نفت این کشور به بازار‌های جهانی؛ گزارش رادیو بی.بی.سی درباره موضع ترکیه در قبال جنگ ایران و عراق.

- کاهش بازدید جهانگردان از ایران و سفر ایرانیان به خارج در سال 1365 بر اثر جنگ و تأثیر آن بر صنعت توریسم کشور.

ارسال نظر






captcha
ارسال