فائزون|۲۹ اسفند ۱۳۶۱

کدخبر : 15366 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۳۰|۱۰:۵۱

تاریخ شمسی

29 اسفند 1361

تاریخ قمری

5 جمادی‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

20 مارس 1983
 
خلاصه روز: 

- گزارش ستاد منطقه سوم سپاه از اعزام‌ها و کمک‌های مردم استان‌های گیلان و مازندران.

- پناهندگی 14 عراقی به ایران در روزهای اخیر.

- حمایت واستقبال  وزیر فرهنگ و اطلاعات عراق از بیانیه شورای ملی مقاومت و اعلام آمادگی کامل عراق برای همکاری با این شورا .

- حزب دمکرات کردستان ایران با انتشار بیانیه‏‌ای به مناسبت عید نوروز، حمایت همه‌جانبه خود را از عملکرد سیاسی و نظامی رژیم عراق اعلام و پیروزی‌های ارتش این کشور دربرابر ایران را به صدام حسین تبریک گفت.

- عملیات مشترک نیروهای سپاه و بارزانی‌ها برای پاک‌سازی روستاهای واقع در مثلث نقده - مهاباد - پسوه. این عملیات از سه محور و در دو مرحله آغاز شد و در آن 64 تن از حزب دمکرات کشته یا زخمی و 12 نفر دستگیر شدند؛ رادیو صدای امریکا تلفات نیروهای خودی را 36 تن اعلام کرد درحالی‏‌که در این عملیات 5 نفر شهید و 4 تن زخمی شده بودند.

- در عملیات کمین افراد مسلح غیرقانونی در حوالی روستای پیرمقدار در شمال‏‌شرقی کامیاران، 20 تن شهید شدند؛ درگیری نیروهای خودی با عناصر حزب دمکرات کردستان در روستاهای سرخم نقده و حماملار در شمال ارومیه. شهادت یک سرباز ژاندارمری براثر برخورد با مین در روستای لیلانه در شمال‏‌شرقی سردشت؛ حمله افراد حزب دمکرات کردستان به یک پایگاه بسیج در روستای کولان در شمال‏‌غربی سلماس.

- کشف یک خانه تیمی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در ساری؛ دستگیری یکی از نیروهای این سازمان در تهران؛ در اهواز یکی از وابستگان سازمان مجاهدین خلق (منافقین) خود را به نیروهای سپاه معرفی کرد.

- پخش برنامه‌های آموزشی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) از رادیو بغداد. در این برنامه‌ها نحوه به‌کارگیری ارتباطات در روابط افراد تیم‌ها و گروه‌های ترور و مقاومت مسلحانه برای اجرای اهدافشان آموزش داده می‌شود.

- سخنان حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب اسلامی اصفهان در خصوص جمع‌بندی عملکرد نیروهای خودی علیه گروه‌های مسلح غیرقانونی در این استان.

ارسال نظر






captcha
ارسال