فائزون|۲۹ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15365 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۳۰|۱۰:۴۸

تاریخ شمسی

29 اسفند 1365

تاریخ قمری

19 رجب 1407

تاریخ میلادی

20 مارس 1987
 
خلاصه روز: 

- آرامش نسبی توأم با تبادل آتش در جبهه‌های جنگ. نیروی دریایی ایران 12 فروند کشتی خارجی مظنون به حمل کالا برای عراق را در آب‌های تنگه‌هرمز بازرسی کرد.

- در خطبه‌های نمازجمعه تهران رئیس‌جمهوری با توجه به عمل‌کرد رزمندگان اسلام در سال 1365، این سال را درخشان‌ترین سال جنگ نامیدند، زیرا علاوه بر اجرای عملیات بزرگ کربلای5، ملت ایران از سه جبهه بمباران شهرها، جنگ قیمت نفت و فشارهای سیاسی و تبلیغاتی سرفراز بیرون آمد. ماجرای ایران گیت و رسوایی امریکا.

- بودجه 9 میلیارد و 700 میلیون دلاری ایران در سال 1366 و مصاحبه عبدالله نوری دراین مورد. همچنین تفسیر رادیو بی.بی.سی از درآمدها و هزینه‌های ایران در سال آینده.

- مصاحبه محمدجواد لاریجانی با روزنامه "پراودا" در مسکو و تأکید وی بر حسن هم‌جواری و مواضع مشترک ایران و شوروی در برابر امپریالیسم.

- چارلز ردمن با اعلام نگرانی امریکا از استقرار موشک‌های کرم ابریشم در کناره‌های شمالی خلیج‌فارس، گفت امریکا متعهد است از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس حراست کند. احتمال همراهی ناوگان امریکا با کشتی‌ها. تحلیل رادیو بی.بی.سی از استقرار موشک‌های ایران در ساحل شمالی خلیج‌فارس و جدی نبودن تهدید ایران برای بستن تنگه‌هرمز. افزایش حضور نیروی دریایی دولت‌های غربی در خلیج‌فارس.

- مطالب برجسته و اساسی ماجرای مک فارلین به نقل از یک نشریه داخلی سپاه. نظر اروپاییان درباره ماجرای مک‌فارلین در مقاله لوموند دیپلماتیک: چگونه افراد بی‌تجربه اوضاع حاکم بر خاورمیانه را آشفته کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- هفته‌نامه "اکونومیست" با قبول سقوط صدام، خواستار اتخاذ سیاست مشترک ابرقدرت‌ها در برابر جمهوری اسلامی ایران شد.

- حمایت مولانا سیدعلی نقوی رهبر شیعیان پاکستان از جمهوری اسلامی ایران و امام‌خمینی.

ارسال نظر






captcha
ارسال