فائزون|۲۸ اسفند ۱۳۶۱

کدخبر : 15361 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۳۰|۱۰:۴۰

تاریخ شمسی

28 اسفند 1361

تاریخ قمری

4 جمادی‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

19 مارس 1983
 
خلاصه روز: 

- امروز فرماندهان ارشد ارتش و سپاه پاسداران در سه جلسه پی‏‌درپی در قرارگاه عملیاتی خاتم‌الانبیا(ص) در عین‌خوش، چند موضوع مهم ازجمله راهبرد عملیاتی نیروهای مسلح ایران، اولویت‌های عملیاتی و جایگاه شهرهای عراقی بصره و العماره در راهبرد نظامی ایران و دلایل انتخاب منطقه عملیاتی والفجر1 و... را بررسی کردند. فرماندهان قرارگاه‌های نجف و کربلا و یگان‌های عمل‌کننده مشکلات مربوط به شناسایی‌های خود و هوشیاری دشمن را بازگو کردند. در ادامه این جلسه درباره چگونگی انتقال یگان‌ها از جنوب (خوزستان) به منطقه عملیاتی والفجر1 برای جبران کمبود نیرو دستورهایی صادر شد.

- پرتاب سه موشک عراقی به‏‌سمت سکوی نفتی نوروز خسارتی به بار نیاورد؛ جنگنده‏‌های عراقی به‏‌اشتباه مواضع یگان‏‌های خود را در منطقه مریوان بمباران کردند؛ هواپیماهای عراقی که قصد نفوذ به منطقه سقز را داشتند براثر آتش پدافند هوایی ایران متواری شدند؛ حملات توپخانه‏‌ای ارتش عراق به آبادان.

- پاک‌سازی چند روستا در شمال ارومیه در عملیات مشترک نیروهای سپاه و حزب دمکرات کردستان عراق و انهدام یک مقر حزب دمکرات کردستان ایران؛ حمله عوامل مسلح غیرقانونی به چند مقرِ نیروهای خودی در فرودگاه، منبع آب و پلیس راه سنندج؛ افراد مسلح غیرقانونی با پرتاب نارنجک به‏‌سمت یک فرد بومی در مریوان او را زخمی کردند؛ دستگیری 8 تن از افراد حزب دمکرات کردستان در مهاباد.

- محاصره یکی از مقرهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در جنگل‌های سرخ‌کلاه سوادکوه به‏‌همت نیروهای سپاه؛ دستگیری یک عضو فعال سازمان چریک‌های فدایی خلق (اشرف دهقان) و 2 تن از فعالان گروه کمونیستی کو‌مه‌له در تهران.

- دیدار رئیس مجلس با نماینده سازمان ملل در ایران و سفرای دانمارک و کره شمالی. هاشمی رفسنجانی در دیدار با نماینده سازمان ملل: اگر سازمان ملل بخواهد یک ارگان کاملاً سالم باشد و در برنامه‏‌های خود موفق باشد و اعتماد مردم دنیا را فراهم کند باید تلاش کند که عیوب خود را برطرف نماید و از نفوذ قدرت‏‌های بزرگ در امان باشد.

ارسال نظر






captcha
ارسال