فائزون|۲۷ اسفند ۱۳۶۱

کدخبر : 15357 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۳۰|۱۰:۲۰

تاریخ شمسی

27 اسفند 1361

تاریخ قمری

3 جمادی‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

18 مارس 1983
 
خلاصه روز: 

- انهدام 2 شناور دریایی عراق در حوالی سکوی نفتی البکر و العمیه در حمله موشکی نیروهای خودی؛ ناکامی هواپیماهای دشمن در تجاوز به ایلام براثر پدافند نیروهای خودی.

- اعزام نیروهای داوطلب به جبهه‌های جنگ از سراسر کشور.

- در جریان کشف یک خانه تیمی در فیروزکوه 3 تن از افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) کشته شدند؛ در جنگل‌های هشتپر طوالش یک کمپ سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به محاصره نیروهای خودی درآمد؛ طبق اعلام ستاد منطقه3 سپاه، در عملیات‌های چند روز گذشته 58 نفر از افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) کشته یا دستگیر شده‏‌اند و مقدار فراوانی مهمات، سلاح، قرص سیانور و اسناد درون‌گروهی به دست نیروهای خودی افتاده است؛ اطلاعیه سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در تکذیب عملیات‌های اخیر علیه نیروهای این سازمان.

- پاک‌سازی روستاهای هلو و گلو در عملیات مشترک نیروهای سپاه و بسیج عشایر؛ افراد مسلح غیرقانونی در روستای هلو سه نفر از اعضای یک خانواده مسلمان کرد را به رگبار بستند؛ یک نوجوان عضو سپاه در مهاباد توسط عناصر مسلح ضدانقلاب ترور و زخمی شد.

- محورهای سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه راهبردی: اهمیت استراتژیک منابع نفتی منطقه در دنیای صنعتی و حساسیت قدرت‌های بزرگ به این منطقه و به‏‌حکومت‏‌رساندن دولت‌های دست‌نشانده‌ و تقویت آنها، مواضع دو جناح چپ و راست (شرق و غرب) در اجلاس غیرمتعهدها و بازگویی فشارهای بین‌المللی بر ایران در این اجلاس و اجلاس اوپک، اظهار تأسف از انحراف برخی جوانان و پیوستن آنها به سازمان‌ها و گروه‌های وابسته به کشور‌های بیگانه و افشای جاسوسی یکی از افراد نفوذی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به نفع عراق در عملیات والفجر.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- رادیو: بی‌بی‌سی: تخفیف ایران در قیمت نفت به‏‌صورت امتیازاتی برای ناخدایان کشتی‌های نفت‌کش و حق بیمه خواهد بود. حجت‌الاسلام رفسنجانی گفته است ایران با تصمیم اوپک برای کاهش قیمت نفت مبارزه خواهد کرد.

- نعیم حداد رئیس‌ مجلس ملی عراق برای یک دیدار رسمی هفت‏‌روزه از شوروی وارد مسکو شد.

ارسال نظر






captcha
ارسال