فائزون|۲۶ اسفند ۱۳۶۱

کدخبر : 15351 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۳۰|۰۸:۰۰

تاریخ شمسی

26 اسفند 1361

تاریخ قمری

2 جمادی‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

17 مارس 1983
 
خلاصه روز: 

- فرماندهی لشکر10 زرهی عراق در نامه‏‌ای به واحدهای تابعه، میزان حقوق نیروهای اردنی در ارتش عراق را اعلام کرد؛ از 18 اسفندماه سال جاری، 103 دستگاه تریلر حامل مهمات و وسایل و تجهیزات نظامی از مرز کشورهای کویت، عربستان و اردن وارد خاک عراق شده است؛ دیپلمات‌های خارجی از افزایش نارضایتی نظامیان عراقی از جنگ با ایران خبر دادند؛ مجله میدل ایسترن کارنت: به‏‌زودی در بغداد، 4500 سرباز به‏‌جرم سرپیچی از دستور جنگ با ایران در یک دادگاه نظامی محاکمه خواهند شد.

- کمین عوامل حزب دمکرات کردستان علیه نیروهای خودی در نزدیکی پایگاه گاوشان در محور سنندج - کامیاران؛ عناصر مسلح غیرقانونی یک پیش‏‌مرگ مسلمان کرد و 2 دختر وی را در منطقه شیوه‌سرِ سردشت ربودند؛ زخمی‏‌شدن یک تن در حمله گروه‏‌های مسلح غیرقانونی به نیروهای خودی در منطقه جعفرآباد نقده، کشف یک مین در حوالی پایگاهی در منطقه مذکور؛ کشف و خنثی‌سازی 2 مین در آبادی‌های پیرناصر نقده و گوگ‌تپه ارومیه؛ دستگیری 3 تن از فعالان گروه مائوئیستی کومه‌له با تلاش نیروهای سپاه سقز.

- نامه کمیته مرکزی حزب توده ایران خطاب به مقامات مسئول جمهوری اسلامی در تکذیب اتهام ایجاد آشوب و اغتشاش توسط اعضای این حزب در برخی کارخانه‌ها و مجامع کارگری درپی دستگیری سران حزب توده.

- بررسی آثار کاهش قیمت نفت در بودجه سال آینده ایران و ارائه سه راهکار برای جبران کسری بودجه موضوع مقاله روزنامه فایننشال تایمز است.

- رادیو کلن ضمن بررسی وضعیت کلی اقتصاد عراق، خبر داد: این کشور برای بازپرداخت بدهی 10 میلیارد مارکی خود از دولت آلمان مهلت خواسته است.

- فهرست کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم سراسر کشور به جبهه‌های جنگ در روزنامه های کیهان،اطلاعات و جمهوری اسلامی.

ارسال نظر






captcha
ارسال