فائزون|۲۵ اسفند ۱۳۶۱

کدخبر : 15347 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۹|۱۹:۱۶

تاریخ شمسی

25 اسفند 1361

تاریخ قمری

1 جمادی‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

16 مارس 1983
 
خلاصه روز: 

- نامۀ فرماندهی مشترک قرارگاه عملیاتی نجف به یگان‌های تحت امر و ابلاغ مهم‌ترین مأموریت واحدهای مهندسی و جهاد سازندگی مأموردر قرارگاه‌های فرعی تحت امر این قرارگاه.

- سه شهید، 9 مجروح، ویرانی 7 منزل مسکونی و خسارت‌های فراوان به یک بیمارستان براثر گلوله‌باران آبادان و قصرشیرین.

- گزارش ستاد مشترک ارتش از عملیات‌های معارضین عراقی (بارزانی‌ها و طالبانی‌ها) علیه نیروهای نظامی و امنیتی عراق در هفته گذشته در محور دربندیخان - سلیمانیه، محور عربت - سلیمانیه، بکره‌جو و دهوک؛ نیروهای انقلابی مسلمان عراقی 5 عملیات علیه تأسیسات زیربنایی، نیروهای ارتش و مقامات عراقی در مناطق عین ‌زاله، ابوغریب، نجف و سلیمانیه انجام دادند؛ حمله‌ هوایی ارتش عراق به یک منطقه‌ مسکونی درپی حمله مجاهدین عراقی به نیروهای نظامی و کشتن 10 تن از آنان در بخش ماوالعل در نزدیکی راه‌آهن شهر بصره، نظامیان عراقی احتمال اسکان مجاهدین عراقی در منطقه‌ مسکونی بمباران‌شده را می‌دادند؛ کشته‌شدن 4 نظامی عراق در حمله دو روز پیش نیروهای مبارز مسلمان کرد عراق به یک کامیون ارتش عراق در حوالی حلبچه؛ تیرباران 36 تن از افسران و سربازان ارتش بعثی عراق به‌جرم هواداری از آیت‌الله محمدباقر صدر.

- حمله‌ ناموفق عوامل کومه‌له به پایگاه بناویله در شمال‌شرقی سردشت؛ در درگیری بین نیروهای خودی و افراد مسلح غیرقانونی در روستای گامیشان در شمال‌شرقی بوکان یکی از افراد مسلح غیرقانونی دستگیر شد؛ انهدام یک خودرو ارتش براثر برخورد با مین در پایگاه پیرناصر نقده؛ در برخورد یک خودرو ارتش با مین در روستای موسی‌لوی سقز یک سرباز زخمی شد؛ برخورد یک بلدوزر با مین در روستای سو از توابع سنندج؛ کشف و خنثی‌سازی چندین مین در اطراف پیرانشهر؛ عناصر مسلح غیرقانونی یک کشاورز را در سنندج ترور کرده، به شهادت رساندند؛ یکی از افراد حزب دمکرات از نیروهای بسیج روستای قولنجی در شمال ارومیه، امان‌نامه خواست.

- عناصر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) یک جانباز جنگ را در محور رودسر - لنگرود ربوده و مجروح می نمایند؛ عامل ترور امام‌جماعت مسجد نقره ‌رشت در تهران دستگیر شد.

- بی‌بی‌سی از انتشار بیانیه‌ شورای ملی مقاومت درخصوص اجرای آتش‌بس بین ایران و عراق، درخواست استرداد اسرا و عقب‌نشینی به مرزهای بین‌المللی خبر داد.

- موضوعات مصاحبه رجوی مسئول سازمان مجاهدین خلق(منافقین) با نشریه الحوادث: فراگیری بحران سیاسی ایران پس از شروع به‌کار مجلس خبرگان رهبری و آغاز بحران جانشینی امام خمینی، پیش‌بینی سقوط جمهوری اسلامی 35 روز پس از رحلت امام خمینی، پایان دوران جمهوری اسلامی در 30 خرداد 1363، ارائه‌ آمارهایی جهت وخیم نشان‌دادن وضعیت اقتصاد ایران، شکست‌ناپذیر خواندن سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و... .

- وزیر دفاع در مصاحبه‌ای به تشریح گستردگی عملیات والفجر، بازتاب آن در جهان، اجرای دقیق فنون عملیاتی به‌دست نیروهای خودی، نقش وزارت دفاع در تجهیز نیروهای خودی و پیشرفت‌های صنایع نظامی پرداخت.

- سخنان نخست‌وزیر در پایان جلسه‌ هیئت دولت درباره‌ تأثیر کاهش قیمت نفت بر اقتصاد ایران و اقتصاد کشورهای غربی؛ آسوشیتدپرس: تاس خبرگزاری رسمی شوروی از تصمیم اوپک مبنی‌بر کاهش قیمت نفت انتقاد کرد؛ ساینس مانیتور اوپک را فاقد کارایی لازم در اعمال سیاست‌های خود خواند.

ارسال نظر






captcha
ارسال