فائزون|۲۴ اسفند ۱۳۵۷

کدخبر : 15344 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۹|۱۸:۴۳

تاریخ شمسی

24 اسفند 1357

تاریخ قمری

16 ربیع‌الثانی 1399

تاریخ میلادی

15 مارس 1979
 
خلاصه روز: 

- سخنان امیر‌انتظام (سخنگوی دولت) درباره ادامه برنامه تجدید سازمان و پاک‌سازی ارتش و نیروهای انتظامی‌ و اجرای موقت وظایف آنان توسط سپاه پاسداران انقلاب تا آمادگی آنان برای انجام وظایف قانونی خویش.

- مواضع عزالدین حسینی درباره همکاری با گروه‌های چپ، قانون اساسی و خودمختاری کردستان: در انقلاب‌‌ ایران روی عقاید مذهبی نباید تکیه کرد. با کمونیست‌های‌‌ایرانی که سرسپرده هیچ قدرتی نیستند، مخالفتی ندارم. اگر جبرئیل از اسمان قوانینی بیاورد که خودمختاری کردستان در آن نباشد، آن را نمی‌پذیریم. یک اقتصاد سوسیالیستی باید در‌‌ایران پیاده شود و …

- ناآرامی‌ در میاندوآب: اشغال و رفع اشغال از کمیته‌‌این شهر.

- جلسه علمای شیعه و سنی گرگان و دشت برای حل بلاتکلیفی‌‌ها و درگیری‌های ارضی در ترکمن‌صحرا و نیز مهار اغتشاش‌های محلی از قبیل انهدام چاه و آتش‌سوزی مزارع.

- آغاز فعالیت علنی حزب جمهوری خلق مسلمان در تبریز؛ کیهان:‌‌ این حزب اعلام کرد نقطه‌ نظرهای آیت‌الله العظمی‌ شریعتمداری را در کلیه زمین‌ها ملاک عملی قرار خواهد داد.

- اعلام رأی مثبت حزب توده به نظام جمهوری اسلامی‌ در رفراندوم آتی و اطلاعیه کمیته مرکزی‌‌ این حزب در توجیه و استدلال‌‌این امر.

- اخراج رالف شانمن از کشور به جرم جاسوسی برای سیا در آستانه مسافرت به کردستان. گزارش مطبوعات دربارۀ دلایل و چگونگی اخراج.

- جمع‌بندی بازرگان از وضعیت کشور: هیچ خطر خارجی‌‌ ایران را تهدید نمی‌کند. با همه ممالک همسایه روابط دوستانه داریم. بیست میلیارد تومان در خزانه بانک مرکزی داریم. اعتماد مردم به سیستم بانکی برگشته است.

- تفسیر تأییدآمیز پراودا (ارگان حزب کمونیست شوروی) دربارة خروج‌‌ ایران و پاکستان از سنتو.

ارسال نظر






captcha
ارسال