فائزون|۲۴ اسفند ۱۳۶۱

کدخبر : 15343 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۹|۱۸:۳۸

تاریخ شمسی

24 اسفند 1361

تاریخ قمری

29 جمادی‌الاول 1403

تاریخ میلادی

15 مارس 1983
 
خلاصه روز: 

- بمباران شهر دهلران به‏‌وسیله جنگنده‌های عراقی خسارت‌هایی به این شهر وارد کرد؛ زخمی‏‌شدن 7 تن و تخریب 6 منزل در گلوله‌باران دیروز و امروز شهرهای آبادان و خرمشهر.

- اعلام پشتیبانی مجدد اسرای عراقی از مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در دیدارشان با سیدمحمدباقر حکیم سخنگوی این مجلس.

- ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی از شهرهای مختلف کشور به جبهه‌های جنگ و مشارکت مردم برای بازسازی مناطق جنگ‌زده.

- سخنان احمد آخوندی مشاور وزیر کشور و مسئول امور ستادهای بازسازی مناطق جنگی درباره بودجه بازسازی مناطق جنگی در سال 1362 و اولویت‌های آن ستاد برای بازسازی مناطق جنگ‌زده.

- در کمین افراد مسلح غیرقانونی به نیروهای ژاندارمری در شهر کندی در جنوب‏‌غربی بوکان، 12 تن از نیروهای خودی شهید یا مجروح و 14 تن از آنان اسیر شدند؛ عملیات کمین عوامل حزب دمکرات به چند خودرو در گردنه صلوات‌آباد در محور قروه - سنندج و سرقت اموال آنها و به‏‌گروگان‏‌بردن 25 تن از مسافران. درپی این واقعه نیروهای سپاه و ژاندارمری به تعقیب آنها پرداختند و در درگیری ایجادشده 7 تن از مهاجمان کشته شدند؛ کشته‏‌شدن یکی از اعضای جدا شده حزب دمکرات در اقدام تروریستی این حزب در مهاباد؛ افراد مسلح ضدانقلاب اهالی روستای پالنگان در جنوب‏‌غربی سنندج را تهدید کردند که درصورت عضویت در بسیج در امان نخواهند بود.

- پاک‌سازی 6 روستا در منطقه سیلوانه در جنوب‏‌غربی ارومیه، به‏‌همت نیروهای سپاه، در این عملیات 25 تن از افراد حزب دمکرات کشته و 15 تن زخمی شدند؛ در عملیات پاک‌سازی روستایی در حوالی بانه 2 تن از افراد مسلح غیرقانونی خود را تسلیم کردند و 4 نفر از آنها کشته یا زخمی شدند؛ در پاک‌سازی روستای کانی‌گشه در شمال‏‌شرقی کامیاران یک زن بومی به شهادت رسید؛ کمین نیروهای سپاه به عناصر مسلح غیرقانونی در میدان حیوانات مهاباد؛ 5 تن از افراد حزب دمکرات در سلماس تقاضای امان‌نامه کردند؛ آزادی 20 سرباز ژاندارمری اسیر در دست گروه کومه‌له در پایگاه درمان.

- با اجرای 6 عملیات برای کشف خانه‌های تیمی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در شهرهای بابل، بابلسر، ساری و بخش چمستان نور تشکیلات سازمان فوق در استان مازندران متلاشی شد؛ کشف و خنثی‌سازی یک بمب دست‌ساز در یک کتاب‌فروشی عمومی سپاه در رودسر؛ یکی از فعالان سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در رودسر به حبس ابد محکوم شد. دستگیری یکی از اعضای فعال سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در تنکابن.

- انتشار اطلاعیه‏‌ای با امضای سازمان جوانان حزب توده ایران در اعتراض به دستگیری اعضای این حزب و نسبت‏‌دادن این اقدام به امپریالیسم جهانی و محافل سرمایه‌داری و بزرگ‏‌مالکان.

- موضوعات مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی وزیر امور خارجه پس از بازگشت از دهلی‌نو: تشریح نتایج شرکت هیئت نمایندگی ایران در هفتمین اجلاس سران جنبش عدم‏‌تعهد، تبیین حقوق مشروع ایران و برآورده‏‌شدن این حقوق، شکست تلاش عراق و حامیانش برای تنظیم قطعنامه پایانی دلخواهشان، تفاوت اساسی نشست سران عدم‏‌تعهد و شورای امنیت سازمان ملل و امیدواری ایران به اجماع کشورهای عضو عدم‏‌تعهد، محور مذاکرات هیئت ایرانی با مقامات سایر کشورها در دهلی‌نو و اقدام ایران در ناکام‏‌گذاشتن عراق برای میزبانی اجلاس هشتم.

- سخنان وزیر نفت ایران در پایان اجلاس اوپک درباره نقش ویژه عربستان در پایین‏‌آوردن قیمت نفت اوپک و چشم‌انداز قیمت نفت در آینده.

- وزیر نفت عربستان در پاسخ به سؤال خبرنگاران اذعان کرد عربستان همچنان به تولید و تحویل نفت به طرف‌های قرارداد عراق ادامه خواهد داد.

- روزنامه تایمز مالی از تصمیم ایران برای بهبود روابطش با ژاپن خبر داد.

- گزارش خبرگزاری رویتر از اوضاع نامساعد اقتصادی عراق و ناتوانی این کشور در بازپرداخت بدهی‌هایش به آلمان؛ خبرگزاری جمهوری اسلامی از دهلی‌نو: شرکت‌های صنعتی و ساختمانی هندی که در عراق مشغول فعالیت هستند پس از گذشت 5 ماه هنوز موفق به دریافت طلب خود از رژیم عراق نشده‌اند.

ارسال نظر






captcha
ارسال