فائزون|۲۴ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15342 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۹|۱۸:۳۳

تاریخ شمسی

24 اسفند 1365

تاریخ قمری

14 رجب 1407

تاریخ میلادی

15 مارس 1987
 
خلاصه روز: 

- دستور عملیاتی شماره یک قرارگاه مقدم نیروی زمینی در مورد عملیات منظم و نامنظم سپاه در منطقه عمومی چوارتا - ماؤوت و وظایف قرارگاه‌های حمزه سیدالشهدا(ع)، سپاه رمضان، سپاه کردستان.

- گزارش خبرنگاران واشنگتن پست و هرالدتریبون از منطقه عملیاتی کربلای7. کم اهمیت شمردن عملیات کربلای7 در گفته‌های سخن‌گوی وزارت خارجه امریکا. اعلام سفر خبرنگاران به منطقه عملیاتی شلمچه و تعجب منابع دیپلماتیک غرب از توان ایران در تداوم دوماهه نبرد در شرق بصره. بررسی عملیات کربلای5 از دیدگاه اقتصادی به وسیله نشریه "مید". قطع فعالیت یک شرکت هندی در بصره.

- مقابله با تحرک شناورهای جنگی عراق در اطراف اسکله البکر. بازرسی از هفت فروند کشتی خارجی در آب‌های تنگه‌هرمز به وسیله نیروی دریایی ایران. گزارش نشریه‌های نیویورک تایمز، جینز دیفنس و خبرگزاری فرانسه درباره استقرار موشک‌های کرم ابریشم در جزیره قشم و کوهستک و بررسی دلایل و پی‌آمدهای آن و فروش سلاح‌های چینی به ایران.

- تصویب بخشی از بودجه سال آینده نیروهای مسلح در مجلس شورای اسلامی.

- نخست‌وزیر با اشاره به توطئه کاهش قیمت نفت و پیروزی در جبهه‌های جنگ، رمز ایستادگی و مقاومت را هم‌کاری گسترده مردم، دولت و هدایت‌های امام امت اعلام کرد. تشریح فعالیت‌های کنفرانس یاری معارضان عراقی در مصاحبه آقای "سالک" دبیر کنفرانس.

- مصاحبه مطبوعاتی مدیرکل وزارت امورخارجه شوروی در پایان سفر خود به تهران و اعلام آمادگی شوروی برای یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز جهت ختم جنگ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- درخواست فرانسه از "سازمان عدالت انقلابی لبنان" برای خودداری از اعدام "ژان لویی نورماندن".

- بخش‌نامه دبیرخانه یونسکو در خصوص استفاده از نام "خلیج‌فارس".

ارسال نظر






captcha
ارسال