فائزون|۲۲ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15334 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۹|۱۸:۱۶

تاریخ شمسی

22 اسفند 1365

تاریخ قمری

12 رجب 1407

تاریخ میلادی

13 مارس 1987
 
خلاصه روز: 

- آرامش نسبی در جبهه‌ها. بازدید خبرنگاران خارجی از منطقه عملیاتی کربلای 7 و مناطق بمباران شده ارومیه. بازرسی یک فروند کشتی در آب‌های تنگه‌هرمز به وسیله نیروی دریایی ایران.

- ارسال تجهیزات نظامی از یونان به عراق و اعتراف سخن‌گوی دولت یونان به فروش سلاح به عراق. دلایل حمایت یونان از عراق از نظر هفته‌نامه "کالاهی". گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد در مورد توقف جنگ شهرها و پنهان‌کاری حکومت عراق در خصوص تلفات نبرد شرق بصره.

- رئوس سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: دعوت از مجامع بین‌المللی برای یافتن راه‌حلی عادلانه برای جنگ و جلوگیری از خون‌ریزی بی‌سابقه در منطقه خلیج‌فارس، تشریح شرایط ایران برای پایان دادن به جنگ، تلاش امریکا برای برهم زدن روابط ایران و شوروی. سخنان آیت‌الله صانعی در نمازجمعه قم.

- تسهیلات عربستان برای صادرات نفت عراق و تخلف بغداد از میزان سهمیه تعیین شده خود در اوپک. مصاحبه فهد (شاه عربستان) در مورد قیمت نفت و لزوم هم‌کاری اعضای اوپک و تولیدکنندگان دیگر برای تثبیت قیمت نفت.

- طرح شوروی برای استقرار نیروهای جداکننده در مرزهای ایران و عراق و درخواست از همه هیئت‌های بازدید کننده از شوروی برای حمایت از آن. درخواست فهد برای فیصله دادن به جنگ. روزنامه کویتی "عرب تایمز": کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس چاره‌ای جز حمایت از عراق ندارند و راه پایان دادن به جنگ، دعوت از ابرقدرت‌ها به منطقه است. تفسیر شیرین هانتر از آینده جنگ و محدودیت‌های ایران در برابر اعراب.

ارسال نظر






captcha
ارسال