فائزون|۲۱ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15331 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۹|۱۸:۱۱

تاریخ شمسی

21 اسفند 1365

تاریخ قمری

11 رجب 1407

تاریخ میلادی

12 مارس 1987
 
خلاصه روز: 

- نفوذ یک دسته تقویت شده ارتش به مواضع دشمن در منطقه عمومی حاج عمران. درگیری چند ساعته نیروهای خودی با واحدهای گشت عراق در منطقه عملیاتی مریوان و سومار. بمباران توپخانه دشمن در منطقه عملیاتی کربلای5 در حمله هواپیماهای نیروی هوایی ایران. بازرسی هفت فروند کشتی در تنگه‌هرمز به‌ وسیله نیروی دریایی ایران.

- حمله پیش‌مرگان کرد عراقی به مقر نیروهای دشمن در منطقه "سرسنگ" و تصرف چند ساعته جاده بین‌المللی دهوک. انهدام دکل‌های برق فشار قوی در مسیر موصل - بغداد و قطع برق چند شهر و قسمتی از شهر بغداد.

- اعزام نیروهای مردمی به جبهه‌های جنگ از شهرهای استان ایلام، دامغان، اهر، بابل، بندر دیّر، یزد، مشکین شهر، کرج، اهواز و سمنان.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- گزارش نشریه مید از پی‌آمدهای جنگ بر پالایشگاه‌های ایران و روابط اقتصادی ایران و شوروی.

- صدام حسین طی دستوری قانون کار عراق را لغو و همه اتحادیه‌ها را منحل اعلام کرد.

- تأکید مقام‌های ترکیه بر تعقیب عناصر کرد. پیشنهاد پارلمان جامعه اروپا برای تقویت حمله ترکیه به پایگاه‌های کرد عراقی. اعتراض کردهای مقیم ایران به حمله ترکیه در شمال عراق. تفسیر روزنامه "کریستین ساینس مانیتور" از افزایش بحران کردهای ترکیه و تنش میان این کشور با همسایگان خود.

- سفر دکتر ولایتی به بلغارستان و دیدار وی با مقام‌های این کشور. اعلام خبر سفر ماه آینده وزیر خارجه امریکا به مسکو. درخواست عربستان از الجزایر برای تلاش جهت پایان دادن به جنگ ایران و عراق. استقبال طارق عزیز از اقدامات شورای امنیت برای برقراری صلح.

ارسال نظر






captcha
ارسال