فائزون|۲۰ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15328 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۸|۱۲:۱۳

تاریخ شمسی

20 اسفند 1365

تاریخ قمری

10 رجب 1407

تاریخ میلادی

11 مارس 1987
 
خلاصه روز: 

- عملیات ایذایی نیروهای ایران در منطقه یبیس، شرهانی و نهر عنبر. بمباران شهرهای زبیدات و بیات به وسیله هواپیماهای عراقی. شکست پاتک عراق در انتهای کانال پرورش ماهی. تک ارتش عراق و گروهی از منافقین به منطقه "گودخرمینه" در مریوان.

- حمله غافل‌گیرانه نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق به پایگاه شیخ ناصر در استان اربیل. حمایت حزب دمکرات ایران از طالبانی‌ها در برابر حمله منافقین و جاش‌های زیباری.

- حمله عناصر ضدانقلاب به نیروهای گشتی تیپ انصارالرسول(ص) در منطقه سرتک.

- بازرسی 9 فروند کشتی خارجی در تنگه‌هرمز به وسیله نیروی دریایی ایران. حمله قایق‌های توپ‌دار به یک کشتی عربستانی به نام "دریای عرب". مقاله نشریه "اینتلیجنس پترولیوم" در مورد افزایش اهمیت استراتژیک تنگه‌هرمز در تجارت جهانی نفت در سال 1986.

- سخنان رئیس شورای عالی دفاع در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری: امروز بهترین فرصت برای زدن ضربه‌های آخر به دشمن است.

- سران نهضت آزادی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، حملات عراق به مناطق مسکونی را محکوم و درخواست کردند که ایران راه‌حل مسالمت‌آمیز را بپذیرد.

- گزارش نشریه "اشپیگل" از تأثیر جنگ بر وضعیت اقتصادی و زندگی مردم عراق، هزینه‌های جنگ برای این کشور و بدهی خارجی آن.

- تشریح نتایج سفر هیئت مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق به چهل و سومین اجلاس حقوق بشر در ژنو. تشکیل یک دوره آموزش دفاع غیرنظامی برای خواهران مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق.

- تفسیر نشریه "جینز دیفنس" از افزایش حجم آتش ایران پس از تحویل سلاح از امریکا. توجیه سناتور "جفری هلمز" از ماجرای مک فارلین و ناچیز خواندن سلاح‌های ارسالی به ایران در مقایسه با ارسال سلاح از اروپا. اظهار تأسف ژنرال "هایزر" از شکست‌های امریکا در مقابل ایران. تلاش "شولتز" برای متقاعد کردن چین به قطع ارسال سلاح به ایران و بیانیه سفارت ایران در چین و سخن‌گوی وزارت‌خارجه چین در این مورد. اختلاف سه وزارت‌خانه امریکا در مورد فروش رایانه (کامپیوتر) به ایران.

- ابراز اطمینان امریکا به دولت مصر در خصوص کمک به عراق و کنترل تحولات جنگ. ارسال کمک‌های نظامی به عراق از سوی عربستان و کویت.

- تلاش کشورهای عضو اوپک برای تثبیت قیمت نفت: سفر وزیر نفت ایران به الجزایر و امارات متحده عربی؛ سخنان رئیس سازمان اوپک در مورد میزان سهمیه تولید اعضا و تثبیت قیمت نفت. تفسیر رادیو بی.بی.سی. از این تلاش‌ها.

- انتشار کتاب "ایران و عراق: جنگ پنج هزار ساله" در پاریس و تحلیل آن از جنگ تحمیلی.

ارسال نظر






captcha
ارسال