فائزون|۱۸ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15317 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۸|۱۰:۵۲

تاریخ شمسی

18 اسفند 1365

تاریخ قمری

8 رجب 1407

تاریخ میلادی

9 مارس 1987
 
خلاصه روز: 
 
- عملیات انهدامی نیروهای لشکر 64 ارومیه در منطقه عملیاتی کربلای 7. پاتک نیروهای دشمن در این منطقه و کشته یا اسیر شدن تعدادی از آن‌ها. ناگفته‌های عملیات کربلای 7 در مورد نقش سپاه در این عملیات در گزارش قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع). اعتراف عراق به انجام شدن عملیات کربلای 7 و کوچک شمردن آن. 
- حمله عناصر گروهک "علی اکبر ریحان" به نیروهای گشت تیپ انصارالرسول(ص) در باختران و هلاکت بیست تن از عناصر این گروهک. اخطار حکومت عراق به حزب دمکرات کردستان ایران مبنیبر اجرای عملیات علیه جمهوری اسلامی ایران. دست‌گیری تعدادی از عناصر سازمان مجاهدین (منافقین) در شهرهای گیلان.
- حملات هوایی عراق به شهر موسیان و شرق بصره. اطلاعیه سپاه مبنیبر سرنگونی سه فروند هواپیمای پی.سی7 عراق. گزارش هفته‌نامه "تایمز مالی" از ضربات وارده بر نیروی هوایی عراق در عملیات کربلای 5. سخنان شهرام چوبین درباره استراتژی نظامی ایران. مشکلات عراق در جذب نیروی انسانی. 
- گزارش رادیو کلن از محدودیت‌های ارسال سلاح به ایران در مورد یک کشتی آلمانی. تحقیقات وزارت دفاع نروژ از قاچاق لوازم یدکی سلاح به ایران. فروش تجهیزات مخابراتی به عراق به وسیله شرکت سوئدی - امریکایی "اریکسون" بدون دریافت مجوز صدور از امریکا. 
- پیام نخست‌وزیر به سمینار "بررسی ساخت پناه‌گاه‌های جنگی". 
- گفت‌وگوی سه ساعته علی‌اکبر محتشمی با رئیس‌جمهور سوریه در مورد آزادی حرکت حزب‌الله لبنان و روابط ایران با سوریه. 
- سفر وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران به الجزایر. موضوع سخنان وی در دیدار با رئیس جمهور این کشور: تأکید بر تثبیت قیمت نفت و جلوگیری از ایجاد شکاف در اوپک.

ارسال نظر






captcha
ارسال