فائزون|۱۳ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15298 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷|۱۲:۰۷

تاریخ شمسی

13 اسفند 1365

تاریخ قمری

3 رجب 1407

تاریخ میلادی

4 مارس 1987
 
خلاصه روز: 

- آغاز عملیات کربلای7 در منطقه عمومی حاج‌عمران به همت نیروی زمینی ارتش ایران؛ تصرف دو ارتفاع مهم منطقه حاج‌عمران؛ سه مورد پاتک عراق در این منطقه و بازتاب این عملیات در رسانه‌های همگانی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- پاتک دشمن در منطقه عملیاتی غرب کانال ماهی و دست به دست شدن هلالی پنجم و تلفات سنگین دشمن در این پاتک. اطلاعیه عراق در مورد احتمال حمله جدید ایران و بازسازی نیروها و اهمیت گارد جمهوری در سازمان‌دهی جدید ارتش عراق.

- طرح مانور سپاه در غرب کانال ماهی؛ توقف عملیات بر اثر بارش سنگین باران؛ تأکید بر ادامه عملیات و آغاز مرحله دیگر آن در صبح امروز و تصرف خط اول دشمن. ادعای عراق مبنی‌بر دفع حملات ایران در شرق بصره.

- حمله نیروهای اتحادیه میهنی عراق به 9 پایگاه ارتش عراق در جاده اربیل - کرکوک.

- گزارش یک بولتن داخلی سپاه از بمب‌گذاری ضدانقلاب در سپاه سردشت، جاسوسی اعضای منافقین در جریان بمباران شهرها و حمله به مناطق مسکونی.

- هشتاد درصد گروهک فداییان خلق (اکثریت) با اجرای یک برنامه موفقیت‌آمیز متلاشی شد و بسیاری از لوازم آن‌ها توقیف شد. همچنین در ماه گذشته 30 تن از سلطنت‌طلبان و 20 تن از هواداران منافقین در گیلان دست‌گیر شدند.

- اعزام و ارسال نیروها و کمک‌های مردمی به جبهه‌های نبرد. سخنان رئیس‌جمهور در مورد اهمیت کمک‌های مردمی به جبهه‌ها. گزارش وزارت‌خانه‌ها در مورد احداث پناه‌گاه.

- نامه "جمعیت دفاع از آزادی" به امام و درخواست این جمعیت برای پایان دادن به جنگ.

- مصاحبه مهندس موسوی با روزنامه اطلاعات در مورد استراتژی نظامی ایران، پیشنهادهای جدید برای پایان جنگ، حذف صدام و مواضع ایران برای پایان دادن به جنگ.

- آموزش خلبانان عراق زیر نظر مربیان فرانسوی. درخواست عراق برای تحویل 45 فروند هواپیمای "میراژ 2000" از فرانسه. تدارک نظامی عراق به وسیله کشورهای منطقه.

- حمله 30 فروند هواپیمای ترکیه و کماندوهای ارتش عراق به اردوگاه کردهای مخالف ترکیه در داخل عراق. سخنان وزیر مشاور دولت ترکیه در تأیید این حملات. بازتاب حمله ترکیه در رادیو امریکا و رادیو بی.بی.سی.

- اظهارات یکی از سفیران شوروی در منطقه در تأیید آگاه بودن این کشور (شوروی) از قصد صدام برای آغاز کردن جنگ علیه ایران و بی‌میلی شوروی به وقوع این جنگ.

- افزایش قیمت نفت خام. آخرین آمار سرشماری سال 1365 و رشد 4% جمعیت ایران.

ارسال نظر






captcha
ارسال