فائزون|۱۲ اسفند ۱۳۵۷

کدخبر : 15294 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷|۱۱:۲۷

تاریخ شمسی

12 اسفند 1357

تاریخ قمری

4 ربیع‌الثانی 1399

تاریخ میلادی

3 مارس 1979
 
خلاصه روز: 

- گردهمایی با دعوت جمعیت کردهای مقیم مرکز در دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از قطعنامه هشت ماده‌ای مهاباد؛ پشتیبانی از عزالدین حسینی به عنوان نماینده رسمی‌ خلق کرد و انتخاب صارم‌الدین صادق‌‌ وزیری به عنوان نماینده جمعیت کردهای مقیم مرکز. اجتماع‌کنندگان از مهندس بازرگان خواستند موضع خود را دربارة خواسته‌های خلق کرد رسماً از رادیو و تلویزیون اعلام کند.

- انتشار طرحی با عنوان "طرح خودمختاری کردستان" که شامل تعیین تکلیف اموری چون محدوده حکومت خودمختار؛ اختیارات و نحوه تقسیم قدرت با دولت مرکزی؛ نحوه اعمال قدرت مردم؛ زبان‌های رسمی‌: نیروهای نظامی ‌و انتظامی‌.

- درخواست عده‌‌ای از روستاییان بانه از وزارت امور‌خارجه مبنی‌بر انجام دادن اقدامی‌جهت استرداد 9 نفر‌‌ایرانی که در حمله عراق به روستای سیرین دستگیر شده‌اند.

- سخنان شیخ‌محمدطاهر آل‌شبیر‌خاقانی درباره نقش عشایر خوزستان در پاسداری از مرزها و تاکید بر‌‌این‌که در حکومت جمهوری اسلامی‌به حقوق خلق‌ها تجاوز نمی‌شود.

- گسترش تشکیلاتی سازمان مجاهدین خلق در کشور: اعلام موجودیت دانشجویان مسلمان دانشگاه تهران وابسته به‌‌ این سازمان و نیز اعلام موجودیت رسمی‌ جنبش ملی مجاهدین در اهواز در محل انجمن سابق‌‌ ایران و آمریکا.

- گزارش "الوطن" از سیاست منطقه‌‌ای حکومت جدید‌‌ ایران؛ قره‌نی:‌‌ ایران دیگر نمی‌خواهد ژاندارم آمریکا در خلیج‌فارس باشد.

- تصرف پایگاه استراق سمع آمریکا در کبکان و بازتاب آن در رسانه‌های خارجی. گزارش و بحث دربارۀ انهدام یا انتقال دستگاه‌های سری پایگاه؛ هویت نیروهای اشغال کننده؛ برخورد دولت موقت و سفارت آمریکا با مسأله و سرنوشت مأموران آمریکایی پایگاه.

- نگرانی آمریکا از امکان افتادن اسرار سلاح‌های مدرن‌‌ ایران به دست روس‌ها؛ آسوشیتدپرس: پنتاگون در حال بررسی‌‌ این مسأله است که آیا اسرار تکنولوژی جت‌های اف-14 به دست روس‌ها افتاده است؟ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: هیچ‌یک از آمریکاییان حاضر در‌‌ایران از 19 فوریه (آخر بهمن) دفترچه‌های راهنمایی مربوط به هواپیماهای اف-14 را ندیده‌اند.

ارسال نظر






captcha
ارسال