فائزون|۱۲ اسفند ۱۳۶۱

کدخبر : 15293 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷|۱۱:۲۴

تاریخ شمسی

12 اسفند 1361

تاریخ قمری

17 جمادی‌الاول 1403

تاریخ میلادی

3 مارس 1983
 
خلاصه روز: 

- هفت شهید و مجروح در حمله افراد حزب دمکرات به خانه یکی از پیش‏‌مرگان مسلمان کرد در پیرانشهر؛ براثر حمله گروه‌های مسلح غیرقانونی به افراد سپاه در روستای شیوصل از توابع سردشت، 2 تن از افراد خودی مجروح شدند؛ دستگیری 10 نفر از افراد مسلح غیرقانونی در عملیات پاک‌سازی روستاهای میکل‌آباد و هلوی از توابع سردشت؛ درگیری نیروهای سپاه با عناصر مسلح غیرقانونی در جنوب محور پیرانشهر - مهاباد؛ برخورد خودرو وزارت راه‏وترابری با مین در محور ارومیه - سرو؛ درگیری عناصر دمکرات و کومه‌له در روستای شاه‌قلعه در غرب سنندج به‏‌علت تجاوز یکی از افراد حزب دمکرات به یک زن روستایی؛ عوامل سازمان کومه‌له در درگیری با افراد حزب دمکرات در روستای بیتوش (در جنوب‏‌غربی سردشت)، فرمانده عملیاتی این حزب را دستگیر کردند.

- حمله نیروهای سپاه به افراد مسلح در منطقه منگلِ جنگل‌های آمل، موجب فرار آنها از منطقه و کشته یا زخمی‌شدن برخی از آنها گردید.

- تیراندازی افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به‏‌سوی یکی از واحدهای گشت ثارالله(ع) در تهران؛ اقدام عوامل این سازمان به سرقت مسلحانه 340 هزار ریال از بانک شهرستان علمده در شرق مازندران.

- واحد امداد جبهه جمعیت هلال‏‌احمر 1064 امدادگر را به‏‌همراه مقادیر زیادی لوازم و وسایل مورد نیاز جبهه‌ها به جبهه‌های جنگ اعزام کرد؛ شرح کمک‌های نقدی و هدایای مردمی شهرها و روستاهای مختلف کشور به جبهه‌های نبرد.

- اتمام کار بازسازی 19 مسجد و حسینیه در شهرهای دزفول و شوش به‏‌همت ستاد بازسازی مساجد و اماکن متبرکه مناطق جنگ‌زده سازمان اوقاف.

- مقاومت دربرابر زورگویی دولت‌های بزرگ، نقش ایستادگی مردم در تثبیت نظام، تأکید بر برآورده‌شدن امور رفاهی مردم در پرتو انقلاب، تداوم تلاش بیگانگان برای دوری مردم از انقلاب و ایجاد شکاف در یکپارچگی ملت از نکاتی است که آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با امام‏‌جمعه، اعضای حزب جمهوری، دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان اردکان به آن‌ پرداخت.

- حجت‌الاسلام محمد یزدی نایب‏‌رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه امروز مجلس با اعتراض به بمباران شهر دهلران از سکوت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی دراین‏‌مورد سخن گفت.

- سخنان سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش، درباره برنامه نظامی آتی ایران در مراسمی با حضور امام‏‌جمعه باختران و جمعی از علما و مقامات این استان.

- اظهارات نخست‌وزیر هند درمورد تلاش برای خاتمه‏‌دادن به جنگ ایران و عراق؛ آغاز نشست وزیران خارجه عدم‏‌تعهد در هند.

- بالاگرفتن ماجرای دستگیری صادق طباطبایی در آلمان به‏‌دنبال موضع‌گیری یک سازمان فلسطینی دراین‏‌باره.

- واکنش رادیو بی‌بی‌سی به سخنان روز گذشته آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با رئیس مجلس ملی خلق الجزایر درباره بحران قیمت نفت.

- گزارش رادیو کلن و رادیو بی‌بی‌سی از رایزنی‌های غیرعلنی وزرای نفت برخی کشورهای صادرکننده عضو اوپک در لندن و نتایج احتمالی آن.

- آسوشیتدپرس: وزیر نفت ونزوئلا برای ترغیب جمهوری اسلامی به حضور در مذاکرات کشورهای تولیدکننده نفت برای جلوگیری از یک جنگ قیمت، نماینده خود را راهی تهران کرد.

- مجله نیوزویک: شوروی محموله‌های بزرگ اسلحه به عراق می‌فرستد.

- هفته‌نامه الجهاد: عراق اخیراً شروع به خارج‏‌کردن ذخایر ارزی خود از کشورهای خارجی و واریز آنها به بانک رافدین قاهره کرده است.

- اقدام پلیس پاکستان به دستگیری یک دانشجوی عضو انجمن اسلامی و یک کارمند سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران درپی انفجار مؤسسات فرانسوی در کراچی.

ارسال نظر






captcha
ارسال