فائزون|۱۲ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15292 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷|۱۱:۲۲

تاریخ شمسی

12 اسفند 1365

تاریخ قمری

2 رجب 1407

تاریخ میلادی

3 مارس 1987
 
خلاصه روز: 

- توقف عملیات در غرب کانال ماهی و تلاش‌های جدید ایران و عراق برای تصرف مواضع یکدیگر. اطلاعیه قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در مورد نتایج این مرحله از عملیات تکمیلی عملیات کربلای5.

 

 

 

 

 

 

 

- ادعای عراق در مورد دفع حملات ایران و به اسارت گرفتن تعدادی از نیروهای ایرانی. گزارش رویتر و خبرگزاری تانیوگ از حمله احتمالی ایران در جبهه جنوبی و میانی.

- اجرای کمین علیه نیروهای عراقی در جاده کرکوک - بغداد به همت نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق. خبر رادیو بی.بی.سی از اعزام نیروهای نظامی ترکیه به مرز مشترک این کشور با عراق.

- پیکر سردار رشید اسلام شهید "حسین خرازی" در اصفهان تشییع شد. پیام مهندس "میرحسین موسوی" به مناسبت شهادت شهید خرازی. سخنان آقایان "کروبی" رئیس بنیاد شهید و "رحمتی" نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مورد خصایل شهید خرازی.

- رئیس‌جمهور در دیدار با کارگران نمونه، جنگ را موجب آفرینش‌های فنی و علمی مهم دانست. دیدار کارگران نمونه از اردوگاه اسیران عراقی. مصاحبه مطبوعاتی آقای مظاهری در مورد کمک‌های بنیاد مستضعفان به جبهه‌های جنگ.

- تأکید سفیر فرانسه در کویت بر عدم ارسال سلاح‌های فرانسوی به ایران و حمایت پاریس از بغداد و تلاش برای آزادی گروگان‌ها در لبنان.

- پایان سفر دو روزه وزیر خارجه امریکا به چین و تلاش وی برای جلوگیری از فروش سلاح به ایران.

- ادعای روزنامه "نیویورک تایمز" مبنی‌بر دست داشتن دولت‌های قبلی سوئد در فروش سلاح به ایران و قتل اولاف پالمه. نخست‌وزیر سوئد ملاقات پالمه با خریداران سلاح را تکذیب کرد.

- تحلیل رادیو بی.بی.سی از حوادث و درگیری‌های لبنان و تأثیر آن بر روابط ایران و سوریه. استقبال رسانه‌های امریکا از اقدامات سوریه در لبنان. بازتاب حوادث لبنان به وسیله روزنامه‌های امارات، خبرگزاری آسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه. سکوت رسانه‌های سوریه در مورد این حوادث.

- برگزاری سمیناری در دانشگاه تهران با سخنان نخست‌وزیر و وزیر برنامه و بودجه در خصوص کاهش درآمدهای ارزی و تأکید آنان بر خودکفایی. بحث اصلاحیه بودجه سال 1365 در مجلس شورای اسلامی و عدم تحقق بیش از 50 درصد از بودجه پیش‌بینی شده.

- کمک‌های درمانی کویت به نیروهای عراقی که در عملیات کربلای5 مجروح شده‌اند.

ارسال نظر






captcha
ارسال