فائزون|۱۱ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15289 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷|۱۱:۱۶

تاریخ شمسی

11 اسفند 1365

تاریخ قمری

1 رجب 1407

تاریخ میلادی

2 مارس 1987
 
خلاصه روز: 

- حمله یگان‌های عمل‌کننده سپاه در منطقه شلمچه و تلاش آن‌ها برای رسیدن به خاک‌ریز 1000 و موفقیت نسبی در منطقه.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- بمباران محل تجمع نیروهای عراق و محل استقرار ادوات زرهی و انبارهای مهمات آن‌ها در منطقه شلمچه به وسیله جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران. سرنگونی یک فروند میگ ‌22 عراق در شلمچه. تلاش ناموفق دشمن برای پیش‌روی به سوی ارتفاع "بموی کوچک".

- تفسیر سرتیپ بازنشسته ارتش از حملات اخیر ایران در شرق بصره در گفت‌وگو با رادیو بی.بی.سی: هدف، جلوگیری از تعرض عراق است. روزنامه "نیویورک تایمز" سقوط بصره را موجب سرنگونی صدام اعلام کرد. روزنامه‌های کویت: بصره نفوذناپذیر است. افزایش فرار سربازان عراقی از جبهه شلمچه.

- عراق در نامه‌ای به سازمان ملل اعلام کرد که دیگر خود را متعهد به عدم حمله به مناطق مسکونی ایران نمی‌داند. تفسیر رادیو اسرائیل درباره جنگ شهرها. گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از اوضاع شهرهای استان لرستان و یزد در زمان توقف جنگ شهرها. ورود یونسکو به ایران.

- عربستان یک مین دریایی را در آب‌های ساحلی خود کشف و منفجر کرد.

- اعزام یک گردان رزمی - تخصصی از شهر قم و اعزام دومین مرحله سپاه حضرت رسول(ص) از مازندران به جبهه‌های جنگ با کمک‌های مردم استان مازندران، شهرری، تهران و دانشجویان مقیم لندن.

- مسئول کمیسیون اسیران و مفقودان ایران در مصاحبه با خبرنگاران، با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی اسیران معلول و مجروح عراق، نقض مقررات ژنو به وسیله حکومت عراق، ملاقات با معاون صلیب سرخ و دیدار از اردوگاه اسیران عراق را تشریح کرد.

- ساخت توپ اتوماتیک با سیستم هدایت و فرمان شلیک از سوی یک دانشجوی ایرانی.

- گزارش روزنامه "القبس" از افزایش کمک‌های شوروی به عراق، از جمله تحویل میگ29، همچنین تصمیم امریکا برای کمک به عراق.

- برخی رسانه‌های عمومی غرب پیروزی‌های ایرانی در شرق بصره را به ارسال سلاح‌های امریکایی به ایران نسبت داده‌اند. موافقت آرژانتین با فروش سلاح به ایران. خریدهای تسلیحاتی ایران از پرتغال. کشته شدن یک ژنرال فرانسوی و متهم کردن ایران به این قتل.

- دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی اعلام کرد که با قطع جنگ شهرها و اعلام خاتمه عملیات کربلای 5، امکان اعزام هیئتی به ایران برای بحث درباره پایان دادن به جنگ بیش‌تر شده است. پیرزاده همچنین تلاش عربستان را برای پایان دادن به جنگ ستود.

- سفر وزیرخارجه عراق به ایتالیا و دیدار وی با مقام‌های این کشور و پاپ ژان پل دوم. مناسبات عراق و ایتالیا و ماجرای تحویل ناوچه ایتالیایی به بغداد.

- قیمت جهانی نفت با 60 سنت کاهش از 16 دلار پایین آمد. تحلیل نشریه "مید" از علل کاهش بهای نفت و درآمدهای نفتی و مشکلات مالی جمهوری اسلامی ایران. مشکلات اقتصادی عراق و بدهی خارجی آن به شرکت لاجیکا.

ارسال نظر






captcha
ارسال