فائزون|۱۰ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15286 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷|۱۱:۰۵

تاریخ شمسی

10 اسفند 1365

تاریخ قمری

30 جمادی‌الثانی 1407

تاریخ میلادی

1 مارس 1987
 
خلاصه روز: 
 
- اوضاع نیروها و خطوط مقدم جبهه در دومین روز از عملیات در منطقه کانال ماهی: عدم الحاق نیروهای عمل‌کننده؛ تشدید فشار دشمن و عقب‌نشینی نیروهای خودی از مواضع تصرف شده امروز؛ تلفات و خسارات دشمن. بمباران مواضع دشمن به وسیله جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش ایران. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- اوضاع نیروهای دشمن در بامداد امروز به روایت مکالمات یگان‌های عراقی. نفوذ نیروهای سپاه به یگان کماندوهای سپاه سوم عراق در منطقه. دستور یکی از فرماندهان عالی‌رتبه عراق برای تصرف منطقه، تمجید فرمانده عراقی از نیروهای بسیجی ایران. 
- در جلسه فرماندهان سپاه، عملیات امروز بررسی شد و با تأکید بر ادامه کار، طرح مانور یگان‌ها نیز تهیه شد.
- دستورالعمل سپاه سوم عراق به یگان‌های تحت امر خود در منطقه شلمچه برای جلوگیری از حملات ایران. 
- سخنان مدیر اداره توجیه سیاسی وزارت دفاع عراق در مورد حملات ایران و بیش از 150 هزار کشته ایرانی در منطقه شلمچه. 
- اعزام جمعی از کارکنان سازمان امور اداری و استخدامی کشور به جبهه‌ها. کمک‌های نقدی مسلمانان و دانشجویان مقیم بلژیک به جنگ. 
- درخواست دکتر ولایتی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد: ایفای نقش مهم‌تر شورای امنیت و محکوم کردن ناقض قوانین بین‌المللی و حمله به مناطق مسکونی. 
- وزیرخارجه انگلستان در سفر دوره‌ای خود به کشورهای شبه‌جزیره عربستان، بر عدم فروش سلاح به ایران و عراق تأکید کرد. 
- تلاش جورج شولتز برای متقاعد کردن مقام‌های چینی به خودداری از فروش سلاح به ایران. ارسال 14 تریلر سلاح از بندر عقبه اردن به عراق. 
- تحلیل نشریه "مید" از بحران اقتصادی عراق، هزینه‌های سنگین جنگ برای این کشور، بدهی‌های خارجی عراق، کشورهای تأمین کننده کالاها برای عراق، کمک‌های کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به عراق. دیدار کوتاه وزیر نفت عراق از عربستان. 
- میزان صادرات غیرنفتی ایران در سال 1365 با 135 میلیون دلار افزایش به 660 میلیون دلار رسید. 
- سخنان نخست‌وزیر در پایان جلسه هیئت دولت: ابزار تأسف شدید از کشتار نیروهای حزب‌الله در لبنان؛ با توجه به گزارش تاور، ماهیت ضداخلاقی سیاست امریکا و برخورد قوی ایران مشخص شد. آیت‌الله منتظری کشتار افراد حزب‌الله لبنان را محکوم کرد. توقف خرید نفت خام ایران از سوی سوریه.

ارسال نظر






captcha
ارسال