فائزون|۹ اسفند ۱۳۶۱

کدخبر : 15284 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷|۱۰:۳۷

تاریخ شمسی

9 اسفند 1361

تاریخ قمری

14 جمادی‌الاول 1403

تاریخ میلادی

28 فوریه 1983
 
خلاصه روز: 

- ناکامی هواپیماهای عراقی در بمباران شهر دهلران؛ 6 مجروح در گلوله‌باران شهرهای آبادان و خرمشهر؛ زخمی‏‌شدن یک نفر و تخریب 8 منزل مسکونی براثر گلوله‌باران سرپل ذهاب.

- گزارش روزنامه اطلاعات از اعزام داوطلبان مردمی و نظامی شهرهای مختلف به جبهه‏‌های نبرد.

- انتشار سیاهه کمک‌های مردمی به جبهه‌های جنگ در روزنامه جمهوری اسلامی.

- بازدید خبرنگاران خارجی و داخلی از جبهه‏‌های جنوب به دعوت ستاد تبلیغات جنگ.

- کمین عناصر مسلح غیرقانونی به یک خودرو سپاه و به گروگان‏‌بردن 3 تن از سرنشینان آن در روستای پیرمقدار در محور کامیاران - خامسان؛ حمله افراد مسلح غیرقانونی به پایگاه نیروهای خودی در شرق سردشت و شهادت یک تن؛ تصرف یک پایگاه حزب دمکرات در روستای نیک‌آباد در محور سردشت - بانه به‏‌دست نیروهای خودی؛ در سنندج، یکی از افراد حزب دمکرات با معرفی خود به سپاه امان‌نامه دریافت کرد.

- دستگیری 2 نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در اصفهان؛ ضرب‏‌وجرح راهبان راه‌آهن شهر بافق به‏‌دست چریک‌های فدایی خلق به‏‌منظور کسب اطلاعات درباره زمان رفت‌وآمد قطارهای محموله‌های نظامی.

- محورهای مصاحبه مسعود رجوی رهبر سازمان مجاهدین خلق (منافقین)، با روزنامه الدستور: دفاع از دیدار خود با طارق عزیز، نتایج این ملاقات که درحال آشکارشدن برای مردم و نظامیان است، متهم‏‌کردن ایران به اتخاذ مواضع جنگ‌طلبانه، احتمال سفر وی به عراق، انتقاد از لیبی و سوریه به‌دلیل حمایت از ایران و محکوم‏کردن اقدام دولت در دستگیری سران حزب توده.

- آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با مسئولان ستاد معین تهران برای بازسازی خرمشهر، درباره لزوم تکیه بر توانایی‌های مردمی و ویژگی‌های معنوی و تاریخی تهران در بازسازی خرمشهر مطالبی را بیان ایراد کرد.

- انتشار اولین گزارش کمیسیون حقوق ‌بشر سازمان ملل درمورد وضعیت حقوق ‌بشر در ایران. یادداشت دولت ایران به کمیسیون حقوق بشر دراین‏‌زمینه.

- معاون نخست‌وزیر عراق درپی کمبود نیرو در واحدهای رزمی عراق خواستار تصویب قانون فراگیری آموزش‌های لازم نظامی توسط دانشجویان و دانش‌آموزان عراقی شد.

- معاون وزیر خارجه عراق، پس از یک دیدار دوازده‏‌ساعته از یمن شمالی، این کشور را به مقصد کویت ترک کرد؛ آخرین گزارش‌های مربوط به جنگ عراق و ایران، ابتکارعمل صلح‌آمیز عراق برای متوقف‏‌کردن جنگ و موضع منفی حکومت ایران، تلاش‌های بین‌المللی به‏‌منظور پایان‏‌بخشیدن به جنگ و... از موضوعات مطرح‌شده در گفت‌وگوی سفیر عراق در مسکو و رئیس شورای اداره روزنامه‌های خبری مسکو بود.

- الموقف العربی از شکست عراق در فراخوانی احزاب مخالف آن کشور برای همکاری خبر داد.

- اولتیماتوم وزیر نفت امارات متحده عربی درمورد کاهش هفت دلاری بهای نفت درصورت طولانی‏‌شدن تصمیم‌گیری سایر کشورها؛ خبرگزاری یونایتدپرس: وزیر نفت ونزوئلا گفت که مذاکراتش باعث جلب توافقی برای کاهش قیمت نفت حدود 4 دلار در هر بشکه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر






captcha
ارسال