فائزون|۹ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15282 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷|۱۰:۰۹

تاریخ شمسی

9 اسفند 1365

تاریخ قمری

29 جمادی‌الثانی 1407

تاریخ میلادی

28 فوریه 1987
 
خلاصه روز: 

- آغاز مرحله دیگری از عملیات تکمیلی عملیات کربلای5 در منطقه غرب کانال ماهی و پیش‌روی برخی از یگان‌ها.

 

 

 

 

 

 

 

 

- جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در 9 نوبت پرواز مواضع دشمن را در شرق بصره بمباران کردند. بازرسی هشت فروند کشتی در تنگه هرمز به وسیله نیروی دریایی ایران. آتش کاتیوشای نیروی دریایی سپاه روی شناورهای عراقی در مسیر اسکله البکر.

- ادعای عراق در مورد ساقط کردن یک هواپیما و سه هلی‌کوپتر ایران. تهدید "لطیف نصیف جاسم": عراق حمله به شهرها را از سر خواهد گرفت. جلسه صدام با فرماندهان نظامی عراق پس از اعلام نتایج عملیات کربلای5 از سوی ایران. بازدید صدام از صنایع نظامی عراق.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از اوضاع شهرهای استان‌های ایلام، لرستان و اراک پس از توقف حملات عراق به مناطق مسکونی این شهرها. گزارش خبرنگار نشریه "ژون افریک" از اصفهان و حملات هوایی عراق به این شهر.

- حمله موشکی به کشتی "سی اکسپرس" در سواحل امارات متحده عربی. ساخت یک سیستم حفاظتی برای کشتی‌ها به وسیله متخصصان انگلیسی.

- دیدار رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با رئیس‌جمهور ایران و گزارش وی از اوضاع داخلی عراق و فعالیت‌ها و برنامه‌های مجلس اعلا. آمار پناهندگان عراقی به ایران بیش از پانصد هزار تن است.

- جلال طالبانی در پیامی ضمن قبول مسئولیت ربوده شدن مهندس ترک در شمال عراق، دلیل آن را اعتراض به هم‌کاری ترکیه با حکومت عراق و شکنجه دادن کردهای ترکیه اعلام کرد. احتمال ورود نیروهای ترکیه به شمال عراق.

- اعزام نیروهای مردمی به جبهه‌های جنگ از شهرهای باختران، شهرکرد، زنجان، کرمان، قزوین و ایلام. درخواست واحد بسیج سپاه از مردم برای ثبت‌نام جهت اعزام به جبهه.

- دست‌گیری تعدادی از اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در استان گیلان و شهر نهاوند.

- دکتر ولایتی در یک کنفرانس سیاسی در مشهد نتایج سفر خود به شوروی، مواضع ایران در مورد جنگ با عراق، موضوع افغانستان، هم‌کاری اقتصادی با شوروی و توقف جنگ اردوگاه‌ها در لبنان را تشریح کرد.

- ناتوانی عراق از پرداخت مطالبات شرکت‌های کره جنوبی.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از نحوه توزیع کالاهای کوپنی.

ارسال نظر






captcha
ارسال