فائزون|۸ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15278 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷|۱۰:۰۳

تاریخ شمسی

8 اسفند 1365

تاریخ قمری

28 جمادی‌الثانی 1407

تاریخ میلادی

27 فوریه 1987
 
خلاصه روز: 

- جلسه هماهنگی قرارگاه‌های کربلا و قدس سپاه. پاتک ناموفق دشمن به نوک کانال ماهی. تلاش دشمن برای جلوگیری از پیش‌روی نیروهای سپاه. پنج نوبت حمله هوایی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش ایران به مواضع عراق در شهر بصره. درگیری نیروهای گشتی دشمن با نیروهای ایرانی در منطقه غرب.

- شهادت برادر "حسین خرازی" فرمانده لشکر14 امام حسین(ع) در منطقه عملیاتی کربلای‌5.

 

 

 

 

 

 

 

 

- بازتاب اعلام نتایج عملیات کربلای5 در رسانه‌های گروهی جهان، از جمله: خبرگزاری سوئد، رادیو مونت کارلو، خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس، رویتر، فرانسه، روزنامه‌های کویت. پیش‌بینی یک کارشناس مرکز مطالعات استراتژیک لندن مبنی‌‌بر حمله ایران از جبهه شمال غرب.

- بازدید خبرنگاران خارجی از آثار مراکز بمباران شده اصفهان.

- حمله عراق به نفت‌کش ایرانی "خارک" در خلیج‌فارس.

- سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در نمازجمعه تهران در تشریح تناقضات ریگان، مقاومت رزمندگان اسلام، حمله به مناطق مسکونی، کشتار نیروهای حزب‌الله در بیروت.

- دیدار نخست‌وزیر و وزیر نفت عراق از عربستان. درخواست ملک‌فهد از ایران برای قبول میانجی‌گری کشورهای اسلامی در جنگ.

- یک مقام امریکایی و رادیو اسرائیل ادعا کردند که چند تن از امریکاییان در ارسال سلاح به ایران دست داشتند. دولت آلمان از دولت امریکا خواست که در مورد ارسال محرمانه تسلیحات به ایران از یک پایگاه در آلمان، توضیح دهد. وزیر خارجه اسرائیل گفت کشورش از اتهام فروش سلاح به ایران مبرا است.

- ترکیه مذاکره با اتحادیه میهنی کردستان عراق در مورد مهندس ربوده شده ترک را رد کرد.

- معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران که در خصوص حل اختلافات مالی ایران و فرانسه به پاریس رفته بود، پس از دو روز اقامت در این کشور بدون اخذ نتیجه مشخص پاریس را به مقصد تهران ترک کرد. گفتار رادیو بی.بی.سی در خصوص مقایسه اقتصاد ایران در قبل و بعد از انقلاب.

- بازدید تعدادی از طرف‌داران عرفات از شمال عراق و تلاش آن‌ها برای کمک به حکومت عراق.

ارسال نظر






captcha
ارسال